۰ نفر

اختصاص ۱۲هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستائیان

۲۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۰۳
کد خبر: 259697
اختصاص ۱۲هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستائیان

وزیر ورزش و جوانان گفت: برای ایجاد اشتغال و تامین معیشت روستائیان، جلوگیری از مهاجرت آنان و ساماندهی وضعیت کشاورزان و دامداران، یک ردیف اعتباری بیش از 12 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

مسعود سلطانی فر روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سنقر و کلیایی از اجرای 2 طرح بزرگ سرمایه گذاری و اشتغالزایی در سال جدید خبر داد و گفت: دولت برای ایجاد و گسترش رونق اقتصادی و اشتغالزایی، برنامه های همه جانبه ای را در سال 1397 پیش بینی کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل با هدف کاهش خسارات ناشی از تصادفات، صرفه جویی در مصرف سوخت، رونق تولید خودرو و قطعات آن و بازسازی بافت های فرسوده با هدف مقاوم سازی واحدهای مسکونی و ایجاد تحرک در حدود 200 رشته تولیدی در بخش مصالح ساختمانی، از برنامه های سال 97 دولت است که موجب اشتغالزایی بخصوص برای جوانان خواهد شد.

سلطانی فر، مهمترین مشکلات جوانان را اشتغال، مسکن، ازدواج و اوقات فراغت عنوان کرد و گفت: برای حل همه این مشکلات، هم افزایی تمامی وزارتخانه ها و دستگاه ها لازم و ضروری است.

وی، ورزش را ارزانترین، موثرترین و کارآمدترین ابزار برای پرکردن اوقات فراغت و تامین سلامتی جسم و بهداشت روح و روان مردم جامعه دانست.

وزیر ورزش و جوانان گفت: فوتبال جام جهانی 2018 روسیه، حضور تیم ملی ایران در این رقابت ها، بازی های آسیاسی جاکارتا و حضور حسین کیهانی از افتخارات ورزش شهرستان سنقر و کلیایی و عضو تیم ملی دو و میدانی در این بازی ها و مسابقات جام ملت های آسیا را از مهمترین رویدادهای ورزشی سال 97 است.

او عنوان کرد که امیدواریم به یاری خداوند و دعای مردم با تدارکاتی که صورت گرفته، شاهد به اهتزاز درآمدن پرچم و سرود پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در سطح رقابت های ورزشی بین المللی باشیم.

**قول مساعد وزیر به سنقری‌ها

فرماندار سنقرو کلیایی هم در این نشست گفت: این شهرستان با تقدیم 417 شهید والامقام و شمار زیادی آزاده و جانباز سرافراز به انقلاب اسلامی، انتظار دارد، در رفع مشکلات و نارسایی ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

محمد ناصر معصومی زاده گزارش کاملی از فعالیت های صورت گرفته در بخش های مختلف این شهرستان ارائه داد و مشکلات و نیازمندی های سنقر و کلیایی را تشریح کرد.

وزیر ورزش و جوانان، هم قول مساعد داد که مشکلات مطرح شده از سوی فرماندار سنقر و کلیایی در حوزه های مختلف این شهرستان را به کمک همکاران بررسی و پیگیری جدی کند.

فرماندار سنقرو کلیایی افزود: کمک به وضعیت شهرک صنعتی با تغییر عنوان آن به توسعه نیافتگی برای برخورداری تولید کنندگان از معافیت های مالیاتی و تسهیلات سرمایه در گردش، اختصاص اعتبار برای ادامه پروژه های نیمه تمام شامل بزرگراه سنقر به بیستون، نیاز 147 کیلومتر راه روستایی به آسفالت، کمربندی سنقر، تصفیه خانه آب شرب، تصفیه خانه فاضلاب، مجتمع های آبرسانی روستایی، پارک بانوان، استقرار دستگاه ام آرآی و تکمیل کادر پزشکان متخصص بیمارستان امام (ره)، احداث 200 هکتار باغ دیم، ارتقای عمران شهری و توانمند سازی بافت های فرسوده ناکارآمد از مهمترین نیازها و مشکلات این شهرستان است.

حجت الاسلام والمسلمین مجید صفدری، امام جمعه سنقر و کلیایی هم توجه به رفع مشکلات این شهرستان بخصوص مشکلات ورزشکاران و قهرمانان میادین ورزشی کشور و بین المللی را مورد تاکید قرار داد.

همچنین در این جلسه، نمایندگان کشاورزان، بانوان و ورزشکاران، مسائل و مشکلات حوزه های خود را برای رسیدگی و رفع آنها مطرح کردند.

وزیر ورزش و جوانان و همراهان ایشان، امام جمعه و فرماندار و دیگر مسئولان ملی و محلی در بدو ورود به شهرستان با حضور در مزار شهدا و نثار شاخه های گل و قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهدای والامقام ادای احترام کردند.

سنقرو کلیایی با 82 هزار نفر جمعیت در فاصله 85 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.