۰ نفر

مجلس ضوابط خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تبدیل پسماند را مشخص کرد

۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۱۷
کد خبر: 253114
مجلس ضوابط خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تبدیل پسماند را مشخص کرد

مجلس ضوابط و شرایط خرید تضمینی برق تجدیدپذیر تولیدی از تاسیسات و نیروگاه‌های تبدیل پسماند آب دیده انرژی را تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه 97 در بخش هزینه ای، نمایندگان مجلس بند الحاقی ۱۲ به تبصره ۶ را به تصویب رساندند.

به موجب این مصوبه با هدف ترغیب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد تاسیسات تبدیل پسماند عادی به انرژی شامل زباله‌سوزی، گازی‌سازی و پیرولیز، دولت مکلف به تامین سوخت کمکی گاز مورد نیاز با قیمت نیروگاه‌های حرارتی در این تاسیسات به منظور جبران ارزش حرارتی تا متوسط آن در استان‌های کشور می‌باشد. برق تولیدی این نیروگاه‌ها مشمول خرید تضمینی برق تجدیدپذیر خواهد بود.

آیین‌نامه اجرایی این بند با پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های کشور، نیرو و نفت و سازمان برنامه و بودجه به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

تامین اعتبار برای خرید تضمینی آب استحصالی و پساب تصفیه شده

همچنین نمایندگان مجلس در مصوبه دیگری درآمد حاصل از پیش فروش پساب خروجی تاسیسات موجود یا طرح‌های توسعه‌ای آتی وزارت نیرو را به هزینه انتقال آب اختصاص دادند.

براساس بند الحاقی 11 تبصره 6 لایحه بودجه 97 که به تصویب مجلس رسید، وزارت نیرو موظف است به منظور تکمیل و توسعه طرح های جمع آوری، انتقال، تصفیه فاضلاب و بازچرخانی پساب با مشارکت بخش خصوصی نسبت به عقد قرارداد فروش و یا پیش فروش پساب خروجی تاسیسات موجود و یا طرح های توسعه ای آتی اقدام نماید. درآمد حاصل از فروش یا پیش فروش صرف افزایش اعتبار طرح شماره 1307003025 و ردیف هزینه ای شماره 4-143500 با عنوان خرید تضمینی آب استحصالی و پساب تصفیه شده از بخش غیردولتی و کمک های فنی و اعتباری برای هزینه انتقال آب می شود.