۰ نفر

عجیب ترین گوشی تاشو جهان با سه نمایشگر، شاهکار جدید چین است

۲ خرداد ۱۴۰۳، ۵:۰۰
کد خبر: 843372
عجیب ترین گوشی تاشو جهان با سه نمایشگر، شاهکار جدید چین است

کمپانی چینی تی سی ال (TCL) از یک گوشی تاشو جدید و جذاب با سه نمایشگر و با قابلیت‌های پیشرفته رونمایی کرده است. تصاویر این گوشی را در ادامه مشاهده فرمایید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، اگر پیگیر اخبار تکنولوژی باشید، حتما در جریان هستید که در سال ۲۰۱۹ کمپانی چینی تی سی ال با رونمایی از نمونه‌ای اولیه از یک گوشی تاشو با سه نمایشگر سر و صدای زیادی در بازار به پا کرد. این گوشی در حقیقت دستگاهی ترکیبی بود که در شرایط کاملا باز، به یک تبلت ده اینچی تبدیل می‌شد!
اکنون با گذشت حدود پنج سال از آن زمان، این کمپانی چینی بار دیگر یک گوشی تاشو با سه نمایشگر را معرفی کرده که اندازه آن در حالت باز به ۷.۸۵ اینچ می‌رسد. این گوشی البته برای نخستین بار در رویداد SID ۲۰۲۴ که در سن خوزه آمریکا برگزار شد به معرض نمایش علاقمندان گذاشته شد. صفحه نمایش گوشی TCL همان‌طور که از ظاهرش پیداست، قابلیت سه بار تا شدن را داشته و توسط این کمپانی به نام نمایشگرهای Free-type شناخته می‌شود. این نمایشگر قادر است به شکل‌های G و Z تا شده و در حالت کاملا باز، نسبت طول به عرضی هم‌تراز با یک تبلت معمولی داشته باشد.

عجیب ترین گوشی تاشو جهان با سه نمایشگر، شاهکار جدید چین است

گوشی های تاشو با سه نمایشگر؛ از طرح اولیه تا رونمایی رسمی!

عجیب ترین گوشی تاشو جهان با سه نمایشگر، شاهکار جدید چین است

یکی از بزرگترین مشکلات دستگاه‌های دارای صفحه نمایش‌های سه‌بار تاشو، ضخامت بیش از اندازه آن‌هاست. با این وجود به‌نظر می‌رسد TCL توانسته تا حد زیادی بر این مشکل غلبه کند. بنا به ادعای My Drivers، صفحه نمایش تی سی ال ضخامتی تنها برابر با ۴۲۷ میکرون خواهد داشت!

عجیب ترین گوشی تاشو جهان با سه نمایشگر، شاهکار جدید چین است

از سوی دیگر با بهره‌گیری از فناوری تعبیه حسگر زیر پانل (SUP)، احراز هویت بصری سه‌بعدی از طریق حسگرهایی که زیر صفحه نمایش تاشو قرار گرفته‌اند انجام می‌شود. این احراز هویت ماهیتی سه‌بعدی داشته و هم تراز با سیستم فیس آیدی اپل خواهد بود. بنابراین می‌توان از آن برای پرداخت‌های موبایلی، باز کردن قفل دستگاه و سایر کاربری‌های حساس استفاده کرد. از سوی دیگر، TCL همچنین ادعا کرده که چگالی پیکسل صفحه نمایش گوشی جدیدش چه در ناحیه‌ای که بالای حسگر قرار گرفته و چه در سایر نواحی برابر با ۴۲۰ پیکسل بر اینچ خواهد بود. به این ترتیب تجربه بصری ارائه شده توسط این صفحه نمایش در همه‌جا یکسان بوده و شاهد تفاوت کیفیت در نقاط مختلف آن نخواهیم بود.
صفحه نمایش این دستگاه همچنین از فناوری نرخ رفرش متغیر LTPO نیز پشتیبانی کرده و قادر است بر اساس محتوای نمایش داده‌ شده روی صفحه نمایش، نرخ رفرش را بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهد.

صفحه نمایش سه بار تاشو به کار رفته در این گوشی TCL ضمن آنکه تجربه بازی یا تماشای محتوای ویدیویی را بسیار باکیفیت‌تر از قبل می‌کند، کاربری دستگاه برای امور دیگر مانند تولید محتوا یا ویرایش متون، تصاویر و ویدیوها را نیز ارتقا خواهد داد. این صفحه نمایش همچنین از قابلیت مصرف بهینه انرژی نیز پشتیبانی کرده و دوام بسیار بالایی خواهد داشت.
البته این گوشی تاشو سه نمایشگر TCL تا کنون تنها در یک نمونه اولیه معرفی شده و خبری از رونمایی تجاری آن نیست! در واقعیت حتی هنوز مشخص نیست که برنامه TCL برای این صفحات نمایش چه خواهد بود! بد نیست بدانید که در سال‌های گذشته، کمپانی‌های سرشناس دیگری مثل هواوی یا سامسونگ نیز مشغول توسعه دستگاه‌هایی مشابه بوده‌اند؛ اما تلاش‌های هیچ‌یک هنوز به تولید محصول رسمی منجر نشده است! در همین خصوص البته انتظار می‌رود هواوی به‌زودی از دستگاه سه بار تاشوی خود با نمایشگر ۱۰ اینچی رونمایی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha