۰ نفر

۵ چیزی که از آیفون ۱۶ انتظار داریم

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۴
کد خبر: 839542
۵ چیزی که از آیفون ۱۶ انتظار داریم

اپل در حال آماده‌سازی پرچمداران سری iPhone ۱۶ برای عرضه به بازار است. در ادامه چند انتظار اساسی که از آیفون ۱۶ داریم را بررسی می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، پس از ورود به سال ۲۰۲۴، اطلاعات لو رفته و پیش‌بینی‌ها در خصوص پرچمداران جدید اپل یعنی سری آیفون ۱۶ شدت گرفته‌اند و در حال حاضر، اطلاعات زیادی را در دست داریم. با توجه در این اطلاعات احتمالی لو رفته، در اخبار تکنولوژی گفته می‌شود که سری آیفون ۱۶ تغییرات قابل توجهی را شامل می‌شوند که برای مثال می‌توان به چنیش عمودی دوربین‌ها و دکمه کپجر جدید اشاره کرد.

با این حال کاربران با در نظر گرفتن سابقه خوب اپل انتظارات مختلفی از گوشی آینده دارند اما مطمئنا همه آنها با هم محقق نخواهند شد. در این بین ما در گجت نیوز قصد داریم تا به بررسی ۵ مورد از این انتظارات در مورد مدل آیفون ۱۶ که احتمال وقوعشان بیشتر است، بپردازیم.

۵ چیزی که از آیفون ۱۶ انتظار داریم

دسترسی آسان به بخش‌های این مقاله

۵ انتظار اساسی از آیفون ۱۶

۵ چیزی که از آیفون ۱۶ انتظار داریم

در مورد سری آیفون ۱۶ و البته پرچمدار این سری یعنی آیفون ۱۶ پرومکس با در نظر گرفتن مشخصات لو رفته‌شان می‌توان گفت که جدال تنگاتنگ و جذابی با دیگر پرچمداران سال ۲۰۲۴ مانند گلکسی اس ۲۴ اولترا خواهد داشت. علاوه بر گلکسی، ظهور پرچمداران قدرتمندی از برندهای شیائومی و هواوی هم می‌تواند عرصه را برای اپل تنگ کند. البته با در نظر گرفتن مشخصات آیفون ۱۶ پرومکس احتمالا این اپل باشد که قوی رقابت را از بهترین گوشی‌های پرچمدار شیائومی و دیگر برندها بگیرد.

۵ چیزی که از آیفون ۱۶ انتظار داریم

مجهز شدن به جدیدترین چیپست اپل

آیفون ۱۶ مطمئنا به پردازنده قدرتمندتری نسبت به آیفون ۱۵ مجهز خواهد شد اما در چند سال گذشته اپل برای مدل‌های غیر پرو گوشی‌های جدید خود را به تراشه‌های مدل پرو سال قبل استفاده کرده است. بنابراین اگر همین روند ادامه پیدا کند، آیفون ۱۶ دارای پردازنده A۱۷ پرو آیفون ۱۵ پرومکس خواهد بود. این در حالی است که آیفون ۱۶ پرومکس هم پردازنده جدید A۱۸ Pro را دریافت خواهد کرد.

۵ چیزی که از آیفون ۱۶ انتظار داریم


در حال حاضر، تراشه A۱۷ pro از لحاظ قدرت ضعیف نیست و اگر در آیفون ۱۶ هم به‌کار رود، در کنار سخت‌افزار و نرم‌افزار جدید می‌تواند عملکرد خوبی نشان دهد. البته در اطلاعات منتشر شده گفته می‌شود که آیفون ۱۶ هم همانند دیگر مدل‌های این سری به تراشه A۱۸ مجهز خواهد شد. البته اگر چنین اتفاقی هم بیفتد، مدل آیفون ۱۶ پرومکس نسخه قدرتمندتر و سریعتر این تراشه یعنی A۱۸ pro را دریافت می‌کند.

باتری بزرگتر

۵ چیزی که از آیفون ۱۶ انتظار داریم

آیفون ۱۵ تنها یک باتری ۳۳۴۹ میلی‌آمپر ساعتی دارد و با در نظر گرفتن این که گلکسی اس ۲۴ همانند آن جمع‌وجور بوده اما باتری آن ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است، می‌توان به این نقطه ضعف آیفون ۱۵ اشاره کرد. اگر به اکثر گوشی‌های سایز مشابه دیگر نیز نگاه کنید، متوجه خواهید شد که باتری‌های بزرگ‌تری نسبت به آیفون ۱۵ دارند و بنابراین اپل مطمئناً می‌تواند اندازه باتری آیفون ۱۶ را افزایش دهد.

درگاه شارژ آیفون ۱۶

بررسی‌ها نشان می‌دهد که باتری آیفون ۱۵ می‌تواند استفاده کامل یک روزه از گوشی را برایتان فراهم کند و احتمالا شما هم استدلال می‌کنید که باتری بزرگتر بیش از حد مورد نیاز نیست. اما با در نظر گرفتن این که باتری‌های کوچک‌تر در طول زمان سریعتر فرسوده می‌شوند و امروزه اپلیکیشن‌ها هم برای فعالیت کامل نیاز به توان بیشتری دارند، بنابراین داشتن باتری بزرگتر به‌طور کلی یک مزیت محسوب می‌شود.

باتری آیفون ۱۶ با ظرفیت ۳۵۶۱ پیش‌بینی شده و در صورت واقعی بودن این رقم باز هم باتری آن کوچک‌تر از اکثر گوشی‌ها با اندازه مشابه خواهد بود.

صفحه نمایش با نرخ ۱۲۰ هرتزی

انتظار ارتقا سرعت نمایشگر آیفون ۱۶

اپل احتمالا تنها برندی در جهان است که گوشی‌های گران قیمتش را با صفحه نمایش‌های ۶۰ هرتزی عرضه می‌کند. صفحه نمایش ۶۰ هرتزی در آیفون ۱۵ هم به‌کار رفته بود و احتمالا با چنین روندی در آیفون ۱۶ نیز شاهد وجود این صفحه‌نمایش‌ها خواهیم بود؛ البته امیدواریم که واقعا چنین نباشد!

در گوشی‌های اندرویدی حتی در مدل‌هایی که پردازنده و دوربین قوی هم ندارند، شما نمی‌توانید گوشی‌هایی را بیابید که نرخ نوسازی صفحه نمایش آنها کمتر از ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز باشد. بنابراین به نظر می‌رسد که دیگر اپل بهانه‌ای برای این صفحه‌ نمایش‌های خود ندارد و مجبور است تا سریعا از چنین صفحه‌ نمایش‌هایی استفاده کند. البته این مورد نیز ممکن است که اپل تنها صفحه نمایش‌های ۱۲۰ هرتزی را برای مدل‌های پرو در نظر بگیرد و در این صورت هم آیفون ۱۶ از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بی‌بهره خواهد ماند.

استفاده از نمایشگر ۶۰ هرتزی در آیفون ۱۶ برای مقایسه آن با دیگر گوشی‌های باکیفیت سال ۲۰۲۴ می‌تواند نتیجه منفی برای آن به همراه داشته باشد.

پردازش تصاویر با پویایی بیشتر

انتظار از ارتقا دوربین آیفون ۱۶

گوشی‌های آیفون با توجه به استفاده از لنز و سنسور باکیفیت در میان بهترین دوربین‌های جهان قرار دارند. این سخت‌افزار باکیفیت در سری آیفون ۱۶ هم لحاظ خواهد شد و احتمالا با ارتقاهای قابل توجهی هم در این بخش شاهد خواهیم بود. با این حال به‌طور کلی برخی معتقد هستند که گوشی‌های اپل تصاویر را با پویایی کمتری ثبت می‌کنند و به‌همین خاطر انتظار دارند تا در آیفون ۱۶ شاهد این تغییر باشیم.

البته برخی نیز باور دارند که کیفیت تصاویر گوشی‌های اپل در همین پویایی کمتر است و این مورد را بیشتر به سلیقه شخصی ارتباط می‌دهند. با این حال در هیچ کدام از اطلاعات فاش شده اشاره‌ای به چنین تغییری نشده و به احتمال بسیار نوع کیفیت تصاویر ثابت خواهد ماند.

بهره‌مندی آیفون ۱۶ از قابلیت‌های هوش مصنوعی

امروزه در مقایسه گوشی‌های همراه با یکدیگر معیار جدید با نام میزان بهره‌مندی از قابلیت‌های هوش مصنوعی هم اضافه شده و کاربران توجه خاصی به نتایج آن دارند. استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی در گوشی‌های جدید به یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها تبدیل شده و در حال حاضر گلکسی اس ۲۴ اولترا با Galaxy AI و گوشی‌های سری پیکسل گوگل در صدر این استفاده کنندگان قرار دارند.

انتظار تجهیز آیفون ۱۶ به هوش مصنوعی

طبق اخبار منتشر شده، احتمالا در چند روز آینده با معرفی آی‌اواس ۱۸ قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل نیز همراه با آن معرفی خواهد شد تا در هنگام عرضه آیفون ۱۶ هم این گوشی‌ها به سیستم‌های هوش مصنوعی مجهز باشند. یکی از بخش‌هایی که تغییرات قابل توجهی را با دریافت سیستم‌های هوش مصنوعی خواهد داشت، دستیار صوتی اپل یا همان سیری است که می‌تواند رقابت جذابی را با دستیار صوتی بیسکبی سامسونگ به پا کند.

به هر حال سری آیفون ۱۶ به احتمال بسیار به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز خواهد بود و با معرفی آی‌اواس ۱۸، اپل می‌تواند نمایی از آینده هوش مصنوعی خود را نشان دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha