۰ نفر

هشدار مهم وحیاتی اپل برای آیفون‌بازها

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۹
کد خبر: 838940
هشدار مهم وحیاتی اپل برای آیفون‌بازها

اپل هشدار می‌دهد که رعایت‌نکردن دستورالعمل‌های ایمنی می‌تواند منجر به آتش‌سوزی، برق‌گرفتگی، جراحت یا آسیب به آیفون یا سایر اموال شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیجیاتو، اکثر کاربران پیش از خوابیدن معمولاً موبایل خود را به شارژر متصل می‌کنند. اکنون اپل در صفحه پشتیبانی خود اعلام کرده است زمانی که آیفون را شارژ می‌کنید باید موبایل، آداپتور یا کابل شارژر امکان تهویه و دمای مناسبی داشته باشند و نباید آن‌ها را زیر پتو، بالش یا بدن خود قرار دهید. اپل هشدار می‌دهد که رعایت‌نکردن این دستورالعمل‌های ایمنی می‌تواند منجر به آتش‌سوزی، برق‌گرفتگی، جراحت یا آسیب به آیفون یا سایر اموال شود.

براساس اعلام اپل در صفحه پشتیبانی خود، آیفون، آداپتور و شارژر بی‌سیم خود را هنگام استفاده یا شارژکردن، در مکانی با تهویه مناسب نگه دارید. اگر آیفون شما درحال شارژ باشد، نباید برای مدتی طولانی با بدن شما درتماس باشد، همچنین نباید آن را زیر پتو یا بالش قرار دهید. این نکات مخصوصاً زمانی باید رعایت شوند که می‌خواهید به خواب بروید و یا شرایط فیزیکی خاصی دارید که نمی‌توانید افزایش دمای گوشی را تشخیص دهید.

در برخی موارد، بر اثر افزایش دمای آیفون هنگام شارژ، مخصوصاً اگر دمای اطراف گوشی نیز گرم باشد، ممکن است آتش‌سوزی رخ دهد. البته این مورد تنها به آیفون محدود نمی‌شود و هر موبایل یا دستگاه دیگری ممکن است در هنگام شارژشدن افزایش دما داشته باشد و باید نکات ایمنی را رعایت کرد.

اپل در صفحه پشتیبانی خود بار دیگر به این نکته مهم اشاره کرده است که حتماً از آداپتور و کابل مخصوص اپل برای شارژکردن آیفون خود استفاده کنید. هرچند آداپتورهای اپل معمولاً گران‌ هستند و شاید بتوان با قیمت ارزان‌تری آداپتور دیگری را خرید، اما اپل تأکید می‌کند که اگر آداپتور شرکت شخص ثالثی تهیه می‌کنید، باید نشان MFi (ساخته‌شده برای آیفون) را داشته باشد.

اپل همچنین می‌گوید که استفاده از کابل‌ها یا شارژرهای آسیب‌دیده و مرطوب می‌تواند باعث آتش‌سوزی، برق‌گرفتگی، جراحت یا آسیب به آیفون یا سایر اموال شود. غول فناوری از شما می‌خواهد که به موارد زیر در آداپتور برق خود توجه کنید، زیرا هریک از این شرایط خطرناک است و باید نشانه‌ای برای خرید یک آداپتور شارژ جدید تلقی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha