۰ نفر

وزیر صمت در نشست خبری:

کدام شرکت‌ها در اولویت تخصیص ارز هستند؟/ به دنبال توسعه بازارهای صادراتی هستیم

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۱
کد خبر: 838906
کدام شرکت‌ها در اولویت تخصیص ارز هستند؟/ به دنبال توسعه بازارهای صادراتی هستیم

وزیر صمت گفت: به دنبال این هستیم که ارزآوری را توسعه دهیم، سیاست وزارت صمت برای اولویت تخصیص ارز شرکت هایی هستند که ارزبری کمتری دارند و بر ساخت داخل و داخلی سازی تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، عباس علی‌آبادی، وزیر صمت در نشست خبری بیان کرد: به دنبال این هستیم که ارزآوری را توسعه دهیم، سیاست وزارت صمت برای اولویت تخصیص ارز شرکت هایی هستند که ارزبری کمتری دارند و بر ساخت داخل و داخلی سازی تاکید دارند. این موضوع در جهت تحقق شعار سال است و از امکانات و ابزارهای وزارتخانه در این زمینه استفاده می کنیم.

وی درخصوص تخصیص ریال گفت: اولویت ما در تامین سرمایه در گردش و تکمیل سرمایه گذاری های ناقص نیز شرکت هایی هستند که به تحقق شعار سال توجه دارند.

علی‌آبادی افزود: از شرکت های دانش بنیانی حمایت می کنیم که صادرات محور باشند. شرکت هایی که با کمترین بهانه بیشترین خلق ثروت را دارند مورد توجه ما هستند.

وزیر صمت تصریح کرد: هیچ راهی جز جهش تولید برای ایجاد رفاه مردم نیست. این که تولید شکل بگیرد باید تقاضا خارج از مرزها شکل گیرد و باید توسعه بازار انجام شود. توسعه بازارهای صادراتی از ابزارهای جدی ما برای تحقق شعار سال است و نمایشگاه نیز در همین زمینه برگزار می شود.

علی‌آبادی اظهار کرد: قصد ما از برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو معرفی خودمان به دنیا است. با هیات های تجاری که صحبت می کنیم می بینیم که از ظرفیت های ما تعجب می کنند و به ما می گویند " باورکردنی نیست". بنابراین باید توانایی های خودمان را نشان بدهیم و بعد بگوییم اهل تعامل هستیم.

به گفته وزیر صمت، یکی از اهداف این نمایشگاه باید این باشد که مقاصد صادراتی ما اصلاح شود.


وی درخصوص فرصت‌های تجاری با آفریقا نیز گفت: آفریقا اقیانوسی از فرصت ها است، این قاره کمتر توسعه یافته است، در آفریقا فرصت های بسیار بی نظیر و بی بدیلی برای پیمانکاران وجود دارد. امکان کشت فراسرزمینی در این قاره و انتقال تکنولوژی به آن نیز وجود دارد.

وزیر صمت تصریح کرد: همانطور که رئیس جمهور نیز گفتند ما آفریقا را برای آفریقا می خواهیم، اگر در یک ارتباط تجاری به طرف مقابل نفع نرسانیم به ما نفع نمی رسد و آن ارتباط دائمی نخواهد بود و روزی می رسد که‌ قطع شود. کشورهای آفریقایی، غربی ها را بیرون کردند چون برای آنها کار نمی کردند.

وی یادآور شد: در آفریقا می توانیم در حوزه هایی مانند آموزش، توسعه منابع انسانی و ایجاد شغل که برای آنها بسیار اهمیت دارد سرمایه گذاری کنیم.

علی‌آبادی بیان کرد: امسال تنوعی از نمایشگاه های صادراتی را به فراخور کشورهای مقصد صادراتی برگزار خواهیم کرد.

وزیر صمت با بیان این که با قبول این مسئولیت آمده ام تا فداکاری کنم، گفت: انتشار خیلی از اخبار به نفع اشخاص است و به نفع مردم ایران نیست، خبرنگاران در میدان کسانی بازی نکنند که به دنبال شیطنت و فریب هستند.

علی‌آبادی همچنین گفت: تمایزی در انتصابات نیست و در این زمینه جناحی عمل نمی کنم و کسانی که امتحان خود را پس داده اند به کار می گیریم و از از هرکسی که بتواند مشورت دهد استقبال می کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha