۰ نفر

شرایط جدید خرید بیمه سربازی تامین اجتماعی اعلام شد

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۴۵
کد خبر: 838477
شرایط جدید خرید بیمه سربازی تامین اجتماعی اعلام شد

اگر قصد دارید دوران سربازی را به سوابق بیمه تامین اجتماعی این گزارش را بخوانید.

به گزارش اقتصادآنلاین، در چندین سال اخیر تلاش‌های زیادی شده تا خدمت سربازی که برای همه مردها و پسرها اجباری است، تا حد امکان منطقی‌تر و با درنظر گرفتن کارایی‌ها و تواناهایی‌های افراد سپری شود. یکی از مواردی که قانون به‌عنوان تشویقی برای بهتر کردن شرایط سربازی درنظر گرفته، امکان اضافه کردن سال‌های خدمت وظیفه عمومی به‌عنوان سال‌های کاری است. با این روش دو سالی که آقایان در خدمت سربازی سپری می‌کنند به‌نوعی بخشی از سوابق بیمه‌ای آن‌ها برای بازنشستگی محاسبه می‌شود. البته باید حق بیمه مشخصی برای این دو سال پرداخت کنند به‌اصطلاح بیمه سربازی را بخرند.

اضافه کردن سربازی به بیمه تامین اجتماعی

همه افرادی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند و در حال حاضر بیمه شده تامین اجتماعی باشند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند. این متقاضیان برای تایید روزهای سپری شده خدمت وظیفه باید به دفاتر پلیس +۱۰ یا سامانه سخا مراجعه و درخواست تایید اصالت کارت خدمت را ثبت کنند و سپس با ارسال پاسخ نامه ظرف مدت یک هفته ادامه مراحل را از شعبه بیمه مورد نظر پیگیری کنند.

بیمه سربازی

بیمه سربازی درواقع یک پوشش بیمه‌ای برای سربازان است تا در طول ۲۴ ماه خدمت سربازی بتوانند از خدماتی مثل خدمات پزشکی و درمانی در بیمارستان‌های ارتش یا سایر مراکز درمانی تحت قرارداد با نیروهای مسلح استفاده کنند. اما مهمترین نکنه درباره بیمه تامین اجتماعی سربازی این است که، در ازای گذراندن هر سال خدمت، یک سال سابقه بیمه برای سربازان ثبت می‌شود. یعنی می‌توانند درخواست کنند تا این دو سال هم برایشان به سوابق بیمه‌ تامین اجتماعی اضافه شود.

به‌طور کلی تمامی بیمه شدگان، مقرری‌بگیران بیمه بیکاری و همچنین مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی از سال ۱۳۸۴ می‌توانند سوابق مدت خدمت نظام وظیفه عمومی خود را به سوابق کاری‌شان اضافه کنند. با این کار دو سال زودتر بازنشسته خواهند شد. البته باید حق بیمه متعلقه به‌عنوان سابقه پرداخت حق بیمه برای برخورداری از حمایت‌های مقرر در قانون تأمین اجتماعی را پرداخت کنند یا به‌اصلاح بیمه سربازی خود را بخرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علیرضا IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    0 0
    مبلغ آن چقدر هست منظورم حمید بیمه سربازی هست