۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

ریزش قیمت طلا و سکه / چرا قیمت طلا کاهش یافت؟

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۰۱
کد خبر: 838112
ریزش قیمت طلا و سکه / چرا قیمت طلا کاهش یافت؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به کاهش ۱۰۴ هزار تومانی قیمت طلا پیش بینی کرد قیمت‌ سکه و طلا در محدود نرخ‌های فعلی بازار باقی بماند. 

اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد؛ از روز گذشته با آغاز مجدد فعالیت بازارهای جهانی قیمت انس روند نزولی به خود گرفته است؛ امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت قیمت جهانی طلا بار دیگر کاهش یافت همین عامل باعث کاهش قیمت طلا و سکه در بازار شد. 
نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار سکه و طلا اظهار داشت: امروز سه‌شنبه در مقطعی قیمت انس طلا تا ۴۳ دلار نیز کاهش یافت اما در پایان روز این رقم ۲۴ دلار رسید در بازارهای داخلی نیز قیمت‌ها با کاهش همراه بود. 
وی اضافه کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۰۴ هزار تومان کاهش به ۳ میلیون و ۵۶۵ هزار تومان رسید قیمت سکه یک با ۹۰۰ هزار تومان کاهش ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم با ۵۵۰ هزار تومان کاهش ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه با ۳۰۰ هزار تومان کاهش ۲۵ میلیون تومان ربع سکه با ۵۰۰ هزار تومان کاهش ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز با ۲۰۰ هزار تومان کاهش ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد. 
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه حباب سکه ثابت بود، افزود: حباب سکه ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ماند. علی رغم اینکه امروز در مقطعی نرخ ارز افزایش یافت اما بازارهای داخلی طلا و سکه کاهش نسبی خوبی داشت که بیشتر به شرایط رکود و بحرانی که در صنعت طلا به ویژه واحدهای تولید وجود دارد باز می‌گردد.
بذرافشان گفت: ماه فروردین واحدهای تولیدی در رابطه با پرداخت هزینه اجاره بها و هزینه پرسنل دچار آسیب‌های مالی و اقتصادی شدید شدند و از نظر معیشیتی زیر فشار هستند. 
وی با بیان اینکه بحران صنعت طلا که از سال گذشته آغاز شده است همچنان ادامه دارد؛ اظهار داشت: امیدواریم از این شرایط عبور کنیم و شرایط اقتصادی صنعت طلا و معیشتی مردم بهتر شود که همکاران ما بتوانند فعالیت‌های اقتصادی‌شان را انجام دهند. 
رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه انس از ۲۴۰۰ دلار امروز به ۲۳۲۴ دلار رسیده است، گفت: این نوسانات در شرایط کنونی طبیعی است که بخشی از آن مربوط به اخبار سیاسی و اقتصادی و بخشی دیگر به دلیل تغییرات ذخایر طلای کشورهاست. 
بذرافشان در پیش‌بینی از بازار سکه و طلا نیز اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به اینکه حدود ۲۰ روز از شروع نوسانات بازار طلا می‌گذرد و سکه ۴۲ میلیونی و طلای ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی کاهش قیمت خود را طی کرده‌اند و به شرایط ثبات قیمت‌ها رسیدیم انتظار نوسانات کاهشی و افزایشی چشمگیر در بازار وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha