۰ نفر

هوش‌مصنوعی در گوشی‌های سامسونگ قدرت می‌گیرد!

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۰۰
کد خبر: 837952
هوش‌مصنوعی در گوشی‌های سامسونگ قدرت می‌گیرد!

به گفته یکی از مدیران سامسونگ، گلکسی S۲۵ می‌تواند به مدل جمینای نانو ۲ مجهز شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیجیاتو، درحال‌حاضر، سری گلکسی S۲۴ از نسل اول مدل جمینای نانو گوگل برای ویژگی‌های هوش مصنوعی روی دستگاه (on-device) استفاده می‌کند. اکنون به گفته یکی از مدیران سامسونگ، پرچمدار بعدی این شرکت یعنی گلکسی S۲۵ می‌تواند به مدل جمینای نانو ۲ که گوگل هنوز آن را معرفی نکرده است، مجهز شود.

 رسانه کره‌ای Daum Herald Economy به نقل از «چو چئول-مین»، مدیر اجرایی سیستم LSI سامسونگ، گزارش می‌دهد که گلکسی S۲۵ –که احتمالاً اوایل سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود– می‌تواند اولین موبایلی باشد که مدل هوش مصنوعی جمینای نانو ۲ را ارائه می‌دهد. قابل ذکر است که صحبت‌های مدیر سامسونگ شامل جزئیاتی درباره جمینای نانو ۲ بوده است که خود گوگل هنوز به‌طور رسمی از آن‌ها رونمایی نکرده است.

هوش‌مصنوعی در گوشی‌های سامسونگ قدرت می‌گیرد!

ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتر در سری گلکسی S۲۵

به گفته مدیر سامسونگ، جمینای نانو ۲ نسبت به نسل قبلی خود بهبود خواهد یافت و می‌توانیم انتظار پیشرفت‌هایی در زمینه‌هایی مانند تشخیص صدا و پردازش تصویر را داشته باشیم. یکی دیگر از جزئیات افشاشده درباره این مدل هوش مصنوعی، بحث هزینه اشتراک آن است.

در ماه فوریه (بهمن‌ماه)، یکی از مدیران ارشد سامسونگ گفت که ویژگی‌های آینده هوش مصنوعی ممکن است به نوعی هزینه اشتراک نیاز داشته باشد. بنابراین، ویژگی آینده‌ی هوش مصنوعی جمینای نانو ۲ ممکن است کاملاً رایگان نباشد.

تا عرضه رسمی سری گلکسی S۲۵ زمان زیادی باقی مانده و هنوز گوگل تأیید نکرده است که جمینای نانو ۲ چه پیشرفت‌هایی در زمینه هوش مصنوعی روی دستگاه به‌همراه خواهد داشت. اگرچه صحبت‌های مدیر سامسونگ، خبر از ادامه همکاری گوگل و این شرکت کره‌ای می‌دهد، بااین‌حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که این همکاری دقیقاً چه ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را فراهم می‌کند و هزینه اشتراک آن برای کاربر چقدر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha