۰ نفر

برترین کتاب های نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ برای کودکان

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۷
کد خبر: 837871
برترین کتاب های نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ برای کودکان

خرید کتاب کودک نوجوان یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در راستای ایجاد یک عادت خوب، در فرزندتان انجام دهید. مطالعه روشی عالی برای به‌روز ماندن و داشتن وسعت دید گسترده به جهان هستی است. بنابراین، اگر آن را از همان اوایل جوانی، در کودک خود نهادینه کنید، در آینده، شاهد تاثیرات شگفت‌انگیزی خواهید بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، ما در این مقاله، قصد داریم تا شما را با برترین کتاب‌های نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ برای کودکان و نوجوانان آشنا کنیم. پس درصورتی‌که قصد دارید تغییر بزرگی در عادت‌های فرزند خود به‌وجود بیاورید، با ما در این مقاله همراه باشید تا یک فهرست از بهترین کتاب‌هایی که در نمایشگاه آنلاین کتاب به‌فروش می‌رسند، به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین کتاب های نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ برای کودکان

به‌قطع می‌دانید که بزرگ‌ترین رئیس هر انسان، عادات اوست! پس چه بهتر که از سنین پایین، کودکان خود را به مطالعه کتاب‌های پرفروش و مشهور جهان عادت دهید و به‌این‌ترتیب، نقشی موثر و کمک‌کننده در شکل‌گیری آینده آن‌ها داشته باشید. برای این منظور، ما یک فهرست از بهترین کتاب‌هایی که می‌توانید برای شروع در اختیار فرزندان خود قرار دهید، برایتان تهیه کرده‌ایم که عبارت‌اند از:

  • مجموعه آنی شرلی
  • پاستیل‌های بنفش
  • دختری که ماه را نوشید!
  • مجموعه خودم می‌خوانم
  • مجموعه خوب‌های بد، بدهای خوب

در ادامه، شما را با روایت هریک از این کتاب‌ها، همچنین تاثیراتی که در زندگی کودکان شما دارند، آشنا خواهیم کرد.

معرفی مجموعه آنی شرلی

برترین کتاب های نمایشگاه کتاب 1403 برای کودکان

یکی از بهترین پیشنهادهایی که می‌توانیم به شما بدهیم، این است که اگر فرصت رفتن به نمایشگاه کتاب را به‌دست آوردید، حتما برای خرید مجموعه آنی شرلی اقدام کنید. چراکه این مجموعه تا همیشه، در دسته کتاب‌های مناسب گروه سنی کودک و نوجوان قرار می‌گیرد. آنی شرلی، ۸ جلد دارد که داستان یک دختر بچه مو قرمز را روایت می‌کند. همان دختری که همه ما در کودکی، خاطرات زیبایی را با پرحرفی‌ها و جهان‌بینی خاصش داریم.

لوسی مود مونتگمری نویسنده این مجموعه است که ۱۳ سال از عمر خود را، صرف نوشتن آنشرلی کرد. نزدیک‌ترین تصویری که از این داستان در ذهن ما ایرانی‌ها حک شده، مربوط به انیمیشن آنه شرلی با موهای قرمز، محصول سال ۱۹۷۹ ژاپن می‌شود.

اما باور کنید یا نه، خواندن مجموعه آنی شرلی به قلم لوسی مود مونتگمری، حس‌وحال دیگری دارد که کودک شما، تجربه زیست آنه را با تمام وجود خود، احساس خواهد کرد. به همین سبب، پیشنهاد ما این است که حتما، فرزند خود را به خواندن تک‌تک واژه‌های این کتاب عادت دهید تا اوقات معصومانه‌ای را در سنین پایین برای او رقم بزنید.

معرفی رمان پاستیل‌های بنفش

رمان پاستیل‌های بنفش، داستان پسر بچه‌ای را روایت می‌کند که به‌دلیل مشکلاتی مثل بیماری پدر خانواده و فقر، در حال دست‌وپنجه نرم کردن با روزهای دشواری است. این خانواده به‌سبب سختی‌های زیاد، مجبور می‌شوند که خانه خود را ترک کرده و در یک ون زندگی کنند. پسر داستان (جکسون) با وجود اینکه خود را واقع‌بین نشان می‌دهد و به‌ظاهر حقیقت زندگی‌اش را پذیرفته است، بعداز مدتی دست به خیالبافی می‌زند.

این پسر بچه با شروع خیال‌بافی‌هایش، یک گربه سخنگو را به زندگی خود راه می‌دهد و به‌کمک او، قادر به تحمل تمام سختی‌هایش است. گفته می‌شود که هدف کاترین اپلگیت (نویسنده مشهور دنیای کودک و نوجوان)، آشنا کردن کودکان با نعمتی به‌نام «دوست خوب» است. او اعتقاد دارد که دوست، حتی اگر هم خیالی باشد، می‌تواند تاثیرات شگفت‌انگیزی را در زندگی انسان‌ها به‌وجود بیاورد.

معرفی رمان دختری که ماه را نوشید!

دختری که ماه را نوشید! نام این رمان به‌قدری جذاب و خلاق است که حتی بزرگسالان را به خواندن خود، کنجکاو می‌کند. این رمان یک فانتزی خارق‌العاده دارد و داستان مردمی را روایت می‌کند که هر ساله، یک کودک را در جنگل رها می‌کردند تا جادوگری به‌نام زان، آن نوزاد را به‌عنوان قربانی قبول کند و در ازای آن، هیچ آسیبی به مردم نرساند.

اما ماجرا آن طور که مردم تصور می‌کنند نیست. در واقع زان، یک پیرزن خوش‌قلب و مهربان است که تک‌تک آن نوزادها را بزرگ کرده و با نور ستاره‌ها پرورش می‌دهد. در بین این بچه‌ها، یکی از آن‌ها لونا نام دارد و بنا به‌دلایلی، زان تصمیم می‌گیرد تا به‌جای ستاره، این دختر بچه را به‌وسیله نور ماه تغذیه کند. همین موضوع باعث می‌شود که لونا صاحب قدرت‌های خارق‌العاده‌ای شود و از آن‌ها در جهت نجات انسان‌ها کمک بگیرد.

معرفی مجموعه خودم می‌خوانم

اگر بخواهیم مهم‌ترین مجموعه را در فهرست برترین کتاب های نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ برای کودکان به شما معرفی کنیم، قطعا باید به‌سراغ مجموعه خودم می‌خوانم برویم. چراکه در این کتاب‌ها، کودکان شما مهارت خواندن و درک کلمات را به‌دست می‌آورند.

خرید این مجموعه که توسط شکوه قاسم‌ نیا و عبدالرحمان صفارپور تولید شده، باعث می‌شود که کودکان بتوانند با تصاویر و تمارین جذاب، مهارت خواندن را به‌درستی آموزش ببینند. بنابراین، هنگام خرید کتاب کودک نوجوان، حتما بخشی از بودجه خود را به این مجموعه کاربردی، اختصاص دهید.

معرفی مجموعه خوب‌های بد، بدهای خوب

برترین کتاب های نمایشگاه کتاب 1403 برای کودکان

مجموعه خوب‌های بد، بدهای خوب حکایت سوفی و آگاتا را روایت می‌کند که هر ۲ ساکن روستای گاوالدون هستند. این بچه‌ها، طبق یک افسانه و الگویی ۲۰۰ ساله از روستا ربوده می‌شوند تا برای یک مبارزه آماده شوند. در واقع، این ۲ بچه، ویژگی‌های متفاوتی نسبت به هم دارند. یکی از آن‌ها را هر پدر و مادری آرزو می‌کند و دیگری، همان کودک عجیبی است که هیچ‌کس حاضر نیست با او دوست شود.

طبق افسانه‌های روایت‌شده، این ۲ کودک به مدارس خیر و شر فرستاده می‌شوند تا آموزش ببینند و در آینده، در تیم‌های خود مبارزه کرده و پیروز شوند. اما نقطه جذاب این داستان، زمانی است که سوفی و آگاتا با هم جابه‌جا می‌شوند و هرکدام از آن‌ها، خلاف ذات درونی خود آموزش می‌بینند.

این قصه جذاب، ارزش خواندن دارد. پس فراموش نکنید که در نمایشگاه آنلاین کتاب دیجی‌کالا، این مجموعه خواندنی را برای کودکان خود خریداری کنید.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید برترین کتاب های نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ برای کودکان را بشناسید و آن‌ها را برای فرزندان خود بخوانید، پیشنهاد ما این است که ۵ مجموعه و رمان جذاب را از دست ندهید. نام این کتاب‌های خواندنی عبارت است از مجموعه آنی شرلی، پاستیل‌های بنفش، دختری که ماه را نوشید، مجموعه خودم می‌خوانم و مجموعه خوب‌های بد، بدهای خوب.

این مطلب رپورتاژ است و توسط تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha