۰ نفر

به گزارش اقتصادآنلاین؛ 

مهم‌ترین چالش‌های ما مربوط به سازوکارهای حامل‌های انرژی است   

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۰
کد خبر: 837863
مهم‌ترین چالش‌های ما مربوط به سازوکارهای حامل‌های انرژی است   

نشست منتخبین مردم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با عنوان «اولویت‌های مجلس تحول و تکامل » در مدرسه حزب موتلفه برگزار شد. 

اقتصادآنلاین _ اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در این نشست گفت: تبریک می‌گویم عملیات ۲۶ فروردین وعده صادق را که معادلات جهانی را تغییر داده که تغییرات ان در مجلس دوازدهم شاهد خواهیم بود.  
 
وی افزود: امیدواریم بتوانیم در سایه رهبری ولی امر به وظایفمان عمل کنیم. حزب موتلفه اسلامی تنها حزبی است که با نظر امام در اردیبهشت ۴۲ شکل گرفته است. بالای ۶۰ سال انجام وظیفه کردیم و یاران امام در ابعاد فرهنگی، سیاسی و جهاد مسلحانه مبارزه کردند و حضور داشتند. بعد از تشکیل نظام جمهوری اسلامی حزب موتلفه در انجام وظیفه خطیر انتخابات داشته و در انتخابات مجلس دوازدهم حضور داشتیم. حزب موتلفه در انتخابات با گروه‌های همسان همکاری داشت و وارد دعوای جناحی و باندی نشد. انتخابات مجلس خبرگان انتخابات بزرگی بود و دشمنان در تخریب و مزاحمت بودند که ترتیب انتخاب شورای محترم خبرگان به بهترین نحو انجام شد و در وحدت شیعه و سنی وحدت خوبی انجام شد  و در استان سیستان و بلوچستان دو خبره اهل سنت هستند.  
 
وی افزود: در دور دوم انتخابات سعی می‌کنیم افراد اصلح را به انتخابات بفرستیم و سعی می‌کنیم در مجلس دوازدهم فراکسیون موتلفه را تشکیل می‌دهیم. همچین به دبیران استان گفتیم با نمایندگان سرتاسر کشور همکاری کنند تا آن تحول و تکامل که نظر رهبری است انجام شود. ما باید در بودجه تحول و بازنگری جدی داشته باشیم و تکالیف بودجه‌ای را  از مسئله بودجه و دریافت‌ها جدا کنیم که خیلی موثر است. نمایندگان، نماینده کل نظام و کل ۸۵ میلیون کشور هستند. نماینده حزب موتلفه نیست و ما هم میثاق‌نامه‌ای از هیچ کس نمی‌گیریم و نداریم.  
 
وی تصریح کرد: در مسئله ریاست مجلس، اختیار انتخاب با نمایندگان است و در تاریخ هفتم خرداد  نماینده مجلس تصمیم می‌گیرند چه کسی رئیس شود و بنابراین از بیرون کسی برای انتخاب رئیس انتخاب هئیت رئیسه و  روسای کمیسیون‌ها تصمیم نمی‌گیرد. نمایندگان می‌توانند پشتیان حزب باشند تا همراهی و تعامل شکل بگیرد. 
 
محمدرضا پورابراهیمی  رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در نشست با برخی منتخبان مجلس دوازدهم گفت نباید از مبانی علمی سیاست های ارزی و تجربیات اجرایی فاصله گرفت.  
 
وی گفت: دولت های قبل هم با شوک‌های ارزی مواجه شدند و تصمیم ها و سیاست‌های اقتصادی گرفتند، اما با تغییر نرخ ارز، از بهبود شرایط اقتصادی دور شدیم. 
 
وی افزود: دولت قبل هم سال ۹۶ در جریان شوک ارزی، پیشنهادها و سیاست هایی داشت که در این دولت هم، همان سیاست ها عیناً به گونه دیگری در حال انجام است. 
 
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما مربوط به سازوکارهای حامل های انرژی است  که برای واردات بنزین مورد نیاز کشور، بیش از ۶ میلیارد دلار منابع می خواهد. 
 
پورابراهیمی گفت: ما هرچه برای بهبود وضعیت سیاست ارزی زحمت می‌کشیم با عدم مدیریت وضعیت تکرار می‌شود. استمرار حرکت موجود معیشت مردم را با مشکل مواجه شد و تولید با مشکل مواجه می‌شود. ما در جلسه‌ای که با آقای قالیباف داشتیم، اصلاح سیاست ارزی و  محور سیاست‌های ارزی مشخص کردیم. 
 
وی افزود: ما در این زمینه باید در حوزه تخصصی از افراد تخصصی استفاده کنیم. اگر این کار را انجام ندهیم مثل این است که در عمل جراحی با فردی با دستورالعمل سنتی این عمل را انجام دهد که شدنی  و قابل قبول نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha