۵ نفر

تایلند صادرات دوریان را بیشتر کرد

صادرات یک میلیون تنی میوه بوگندو

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۳
کد خبر: 837848
صادرات یک میلیون تنی میوه بوگندو

تایلند انتظار دارد در سال جاری حدود 1 میلیون تن دوریان به ارزش 130 میلیارد بات 3.53) میلیارد دلار) صادر کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ویتنام پلاس، به گفته تامانات پرومپائو وزیر کشاورزی تایلند، انتظار می‌رود این کشور امسال حدود 1 میلیون تن دوریان به ارزش تخمینی 130 میلیارد بات صادر کند که مقصد بیشتر آنها چین است.

این مقام مسئول گفت: به هیئت میوه این وزاتخانه دستور داده با کشاورزان ، کارآفرینان، متصدیان کارگاه‌های بسته بندی، صادرکنندگان و اداره زراعت و ترویج کشاورزی و ترویج تعاون دیدار کنند تا دوریان صادراتی مطابق با استانداردها و الزامات وزارت کشاورزی چین باشد.

وی گفت: از وزارت کشاورزی خواسته شد تا مدیریت کنترل کیفیت را تقویت و گواهی بهداشت گیاهی را برای دست اندرکاران صادرات دوریان صادر کند.

وزیر کشاورزی تایلند خبر داد: همچنین دستور داده شده که راه هایی برای کاهش هزینه کود و آفت کش برای کشاورزان دوریان کار پیدا شود.

دوریان که با نام خارگیل هم شناخته می‌شود دارای بویی خاص و نامطبوع است تا جایی که در مالزی ورود آن به هواپیما و برخی هتل‌ها ممنوع شده‌است. این میوه بومی اندونزی و مالزی و برونئی است.البته در مالزی معروف به میوه جهنمی می‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شبگرد بیدار IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    0 0
    ۱۳۰ میلیارد بات چیزی حدود ۴۰ میلیارد دلار . در صورتی که صادرات نفت ایران با این هم المشنگه به این مقدار نمی رسد. تایلند کشور فقیری که بدون هیچ منابعی در حال شد بالای اقتصادی است. و حد اقل مزد یک کارگر حدود ۳۰ میلیون تومان پول ایران است. پیدا کنید پرتقال فروش را.