۶ نفر

افغانستان حقابه هیرمند را آزاد کرد؟

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۸
کد خبر: 837822
افغانستان حقابه هیرمند را آزاد کرد؟

فیروز قاسم‌زاده درباره حقابه هیرمند گفت: مبادی پیگیری حقابه هیرمند روشن است و تاکنون درباره آن خیلی صحبت شده است. در سال آبی جاری، ایران دو نوبت ورودی از سمت افغانستان داشته است. تا کنون ۴۰ میلیون متر مکعب آب ورودی به چاه نیمه‌‍‌ها بوده است. این ورودی برای تامین آب منطقه خیلی به ما کمک خواهد کرد. مواضعی که جمهوری اسلامی ایران تاکنون اتخاذ کرده است، پایبندی به معاهده بین دو کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    0 0
    بیشتر بگیرید وبیانهای سیستان را پراز درخت کنید انشالله
  • احمد احمدی IE ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    1 0
    سلام حقابه آزاد نشد بلکه آب مازاد ناشی از بارندگی های اخیر به دلیل عدم امکان انبارش در پشت سدها به پایین دست سرریز شد
  • مجید IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    0 0
    اینهمه مسؤلان ایرانی به کمک مردم ومهاجران و دولت افغانستان آمده است . مسؤلان افغانستان انگار درکی از این حمایت ها ندارند.
  • زینب زانو‌ US ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    1 0
    جالبه زمانی که مردم سیستان و بلوچستان تشنه بودند و نیاز به آب داشتند آب را رها نکرد!!!! وقتی باران و سیلاب مردم را خانه خراب کرد طالبان هم آب را رها کرد .؟!!!! در سیستان و بلوچستان چون دید اینقدر در کشورش باران باریده که سیلاب شده و ۶۶ کشته از سیلاب بجا گذاشته است آب را رها کرده به کشور ما که شکر خدا همه جا در ایران بارندگی شده . تا کی می خواهید طالبانی که مردمش از او فراری هستند را تطهیر کنید خسته نشدید ؟ ایران را به افغانستان تبدیل کردید دیگر چه می خواهید از مردم ایران لااقل به شعور ما توهین نکنید مسئولین با تدبیر ایران !!!!! روغن ریخته نذر امام زاده کرده آن هم الان که مردم نگون بخت سیستان از شدت باران دچار سیل شدند طالبان هم آب را رها کرده به سمت سیستان !!!!!
  • ۷۷۷ DE ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    0 0
    خیلی خوشحالی نداره اونطرف مرزوقتی بارش زیادمیشه که قراره خفه بشن آبورهامیکنن بیاداینطرف،اسمشوهرچی میگذاریدهواستون بالطف نذاریدکه کسی باورش نمیشه،اگه توی دورهای خشک این کارومیکردن بازمیشدگفت این حضرات پایبندقول قرارن،میگیدنه ازشون تریاک مجانی طلب کنیدبخاطراین این همه کمکهای ایران اززمان حمله شوروی تاالان اگه حُسن همجواری روبجاآوردن من یکی باورمیکنم،پس بخاطرآب خوشحال نباشید
  • ناشناس IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    0 0
    مقاله را آزاد نکرد سد سر ریز شده افغانی ها دخالتی نداشتن
  • IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    1 0
    نه خیر ازاد نکرد . جلوی بارندگی رو نگرفت . اونوقت شما به افغانیها بها بدین در ایران هر کاری بکنن و ایرانی رو از مملکتش فراری بدین . حکایت ما شده غریبه پرستی . چیزی که مشخصه . از بنزین . و مسکن تا کار و خیلی چیزهای دیگه و بلعکس باجازه ورود ایرانی پشیمان از کرده رو به ایران نمیدیم و از خودمان برای خودمان دشمن می تراشیم
  • محمود بامدی IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
    0 0
    ممنونیم از کشور دوست و همسایه عزیز مون افغانستان