۰ نفر

انتخابی از صنعت سیمان / چرا «ساوه»؟

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰
کد خبر: 837417
انتخابی از صنعت سیمان / چرا «ساوه»؟

ساوه شرکتی کوچک و بنیادی و سودآور در صنعت سیمان کشوراست که سیمان سفید، سیمان خاکستری، کلینکر سفید و خاکستری را به صورت داخلی و صادراتی می فروشد. قیمت تابلوی سهم حوالی ۱۵۷۵۰ تومان بوده و ارزش بازار شرکت ۱۰۲۳۷ میلیارد تومان می باشد. ۱۳ درصد محصولات شرکت صادرات محور است و رشد دلار در افزایش درآمد بی تاثیر نیست.

اقتصاد آنلاین – مینا یوسفی؛ ساوه در اخرین گزارش مربوط به اسفندماه، فروش ۲۶۳ میلیارد تومان رقم زده این درحالی است که متوسط فروش سال ۱۴۰۱ شرکت ۱۷۶ میلیارد تومان بوده است.

با این گزارش عملکرد ۱۲ ماه رو شده و ۳۲۰۷ میلیارد تومان فروش سیمان داشته که نسبت به سال پیشین خود ۵۱.۵۶ درصد افزایش درآمد ثبت شد. زمستان ۱۴۰۲ را با ۲۳ درصد رشد نسبت به زمستان سال پیشین تمام کرده و نسبت به پاییز ۱۴۰۲ نیز ۴ درصد افزایش فروش داشته است.

ساوه در مسیر افزایش سرمایه

 ساوه به تازگی افزایش سرمایه  ۲۵۴۳ درصدی سهم نیز ار محل تجدید ارزیابی مورد تایید حسابرس قرار گرفته است. p/eفوروارد صنعت سیمان از ۴ تا ۲۷ است ولی p/e فوروارد کل صنعت سیمان کشور حدود ۷ می باشد که ساوه p/eفوروارد ۶.۷ را دارد و p/s فوروارد ۳.۳ میباشد. ولی نهایتا در کنار عوامل دیگر باید بررسی شود.

ورود نقدینگی به صنعت سیمان در این سالها جذاب بوده و حدود ۸۰ درصد تقسیم سود مجامع صنعت است.

 ۲۰۰۰۰ میلیارد تومان سودسازی صنعت سیمان است که فقط چند شرکت محدود بیش از ۴۰ درصد سود صنعت را میسازد و بقیه جزیی تر هستند.  حال آنکه ساوه یکی از آن شرکت هاست که حدود ۱۵۵۰ میلیارد تومان ساوه سود میسازد.

معرفی شرکت و سهامداران ساوه:

شرکت سیمان ساوه در آذرماه ۱۳۶۷ به صورت سهامی خاص تأسیس و کارخانه سیمان سفید شرکت در سال ۱۳۷۵ مورد بهره برداری قرار گرفت. همچنین کارخانه سیمان خاکستری ساوه در سال ۱۳۸۶ به بهره برداری رسید. شرکت سیمان ساوه در سال ۱۳۸۳ از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد و در سال ۱۳۹۸ در بازار دوم بورس پذیرفته شد. در حال حاضر شرکت سیمان ساوه از واحدهای فرعی شرکت سیمان فارس و خوزستان بوده و شرکت اصلی نهایی گروه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است. شرکت سیمان ساوه زیرمجموعه‌ی هلدینگ فارس و خوزستان است. این شرکت  ۲۷ درصد ساوه را دارد ومهم ترین سهامدار شرکت است. سپس سرمایه گذاری سیمان تامین با ۲۴ درصد و صندوق بازنشستگی با ۲۱ درصد و سرمایه گذاری امید با ۱۵ درصد مهم ترین سهامداران شرکت هستند.

حوزه فعالیت شرکت و ظرفیت تولید ساوه:

فعالیت اصلی شرکت احداث و توسعه و تجهیز کارخانجات تولید سیمان، تولید و فروش سیمان و کلینکر (سفید و خاکستری)، خرید ماشین آلات و لوازم و تجهیزات مورد نیاز و فروش آن و خرید و احداث هر نوع ساختمان و یا زمین مورد نیاز شرکت می‌باشد.

کارخانه سیمان سفید ساوه با ظرفیت ۵۰۰ تن در روز آغاز به کار کرد و در حال حاضر سیمان ساوه ظرفیت اسمی تولید ۳۲۲,۵۰۰ تن سیمان سفید و ۲,۲۵۰,۰۰۰ تن سیمان خاکستری را داراست و ۳۱۵ هزار تن کلینکر سفید در چند سال اخیر همواره روند رشد تولید خود را حفظ کرده است. . ساوه  با استفاده از تکنولوژی تولید به روش تر، یکی از به‌روزترین تولیدکنندگان در صنعت سیمان است. ساوه از تکنولوژی تولید به روش «تر» که برگرفته از Societe Des Climments Francise است، استفاده می‌کند. در این روش سیمان سفید، افزایش درجه سفیدی بالای ۹۱ درصد داشته و همچنین مقاومت مکانیکی آن افزایش می‌یابد. همچنین خط تولید سیمان سفید توسط شرکت FCB فرانسه طراحی و نصب شده است.

روند پیش روی ساوه با موج شماری:

انتخابی از صنعت سمیان / چرا «ساوه»؟

یک سناریو معتبر می تواند به این صورت باشد که پس از تکمیل دیامتریک یک رشد جذاب A داریم و حال از اردیبهشت B شکل گرفته اگر مثلث باشد تمام شده و در شروع موج C هستیم.

 حمایت ۱۵۲۰۰ و هدف ها ۱۸۴۰۰ و ۱۹۳۰۰ را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha