۴ نفر

شرط افزایش حق مسکن کارگران اعلام شد

۳۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۴۰
کد خبر: 837095
شرط افزایش حق مسکن کارگران اعلام شد

بین فاکتورهای تعیین‌کننده عدد دریافتی کارگران اعم از حق عائله‌مندی، خواروبار و… تنها حق مسکن است که پس از تصویب در شورای عالی کار برای اجرا باید به تصویب هیأت دولت نیز برسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با ساعت‌های طولانی چانه زنی برای تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۳ برگزار شد. در نهایت دستمزد حداقل بگیران ۳۵ درصد و سایر سطوح ۲۲ درصد افزایش یافت. به این ترتیب حق اولاد از ۵۳۷ هزار تومان به ۷۱۶.۶۰۰ تومان افزایش یافت. بن خوار و بار از ۱.۱ میلیون تومان به ۱.۴ میلیون تومان و حق مسکن بدون تغییر ۹۰۰ هزار تومان حق تأهل ۵۰۰ هزار تومان برای اولین بار برای کارگر خانم و آقا در نظر گرفته شد.

پس از اعتراض نمایندگان کارگری نسبت به نادیده گرفته شدن عدد سبد معیشتی و ترک جلسه مصوبه بدون امضا جامعه کارگری مصوب شد.

در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.

اما نکته مهم این است که بین فاکتورهای تعیین کننده عدد دریافتی کارگران اعم از حق عائله‌مندی، خوار و بار و… تنها حق مسکن است که پس از تصویب در شورای عالی کار برای اجرا باید به تصویب هیأت دولت نیز برسد. در صورت تصویب در هیأت دولت برای اجرا از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • مصطفی IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    حقوق باید به گونه‌ای تعیین شود که کارگران بتوانند نیازهای اساسی خود را برآورده کنند و از خط فقر فاصله داشته باشند.برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، لازم نیست ۵۰۰ هزار تومان ناچیز به عنوان حق عائله مندی به تصویب برسانید و بعد با افتخار مدعی شوید حامی جوانی جمعیت و استحکام بنیان خانواده هستید! به قانون، متن صریح و روشن قانون عمل کنید و دستمزد کارگران را به اندازه خط فقر افزایش دهید تا خانواده‌ها امنیت روانی و آرامش داشته باشند.
  • محمد IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    خسته نباشید حقوق کارگران دو میلیون اضافه کردین اجناس هم صدبرابر گران میکنید کاش خودتون با این حقوق یک ماه زندگی میکردین تا بفهمین چه بدبختی دارن کارگران خدا جای حق نشسته تلافی میکنه چون به فکر کارگر نیستین
  • مصطفی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    یعنی برای سیصد تومن افزایش جلسه میزارند و توقع دارند کارگران با این مبلغ راضی بشن؟ واقعا توهین از این بیشتر؟ حداقل سه چهار ملیون حق کارگر رو خوردید و دزدیدید حالا برا سبصد تومن جلسه میزارید؟
  • ع IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
    0 0
    والا اگه تموم سرمایه ایرانه به کارگر بدهن میگن کمه کارمند بد بخت دو میلیون وهفتصد عیدی میگیره در صورتی قشر کار بعضی ده برابر پاداش وعیدی میگیرن چه خبره
  • ناشناس IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
    0 0
    اصلا.معلوم.نیست.چه.تصمیمی.گرفته.شده.حقوق.باز.نشسه.های.کارگری.چقدر.شده.همان.حوقتی.پارسال.۷۴۰۰۰۰۰.تومن.واریز.شده
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
    0 0
    چون اصلااجاره هاتغییری نکرده !به همین خاطر همون ۹۰۰۰۰۰۰تومان باقی مونده حق مسکن
  • ناامید IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
    0 0
    سلام حق مسکن قانونا یه کارگران فاقد مسکن واجاره نشین باید تعلق گیرد