۰ نفر

تازه‌ترین گمانه‌زنی‌ها درباره سرمربی آینده بارسا

۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۲۱:۳۲
کد خبر: 836999
تازه‌ترین گمانه‌زنی‌ها درباره سرمربی آینده بارسا

پس از حذف تیم فوتبال بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا و افزایش تحرک مدیران این باشگاه برای انتخاب مربی جدید، از بین سرمربی تیم B بارسلونا، سرمربی فعلی بایرن مونیخ و سرمربی سابق تیم ملی آلمان به عنوان گزینه‌های جدی آبی‌اناری‌ها یاد می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شکست بارسلونا برابر پاری‌سن‌ژرمن و حذف از لیگ قهرمانان اروپا، سبب شد تا گمانه‌زنی‌ها درباره سرمربی فصل آینده بارسا بالا بگیرد. ژاوی هرناندز، اوایل زمستان پارسال اعلام کرد که در پایان فصل بارسا را ترک می‌کند.

این در حالی بود که گفته می‌شد پس از بازگشت بارسا به روند صعودی در ماه‌های اخیر، ژاوی نظرش را عوض می‌کند و تا پایان سال ۲۰۲۵ که قراردادش اعتبار دارد، روی نیمکت آبی‌اناری‌ها باقی خواهد ماند. با توجه به جدایی قطعی ژاوی با هر نتیجه‌ای که بارسا در لالیگا به دست بیاورد، تکاپوی مدیران این باشگاه برای انتخاب مربی جدید آغاز شده است.

ESPN خبر داد که رافا مارکز، ملی‌پوش اسبق مکزیک و بارسا که هم‌اکنون سرمربی تیم B بارسلونا است، به عنوان یکی از نامزدهای جایگزینی ژاوی مطرح شده است. حمایت زیادی در داخل باشگاه از مارکز وجود دارد و انتظار می‌رود که جستجو برای مربی جدید پس از حذف بارسا از لیگ قهرمانان اروپا سرعت بیشتری بگیرد.

البته بارسلونا همچنان در حال بررسی گزینه‌های جایگزین دیگری مانند هانسی فلیک و توماس توخل است. اما مارکز اکنون نیز یک گزینه بلندمدت است زیرا باشگاه می‌داند که ارائه چنین پروژه مهمی به یک مربی با تجربه، با توجه به محدودیت‌های اقتصادی که آنها در پنجره نقل‌وانتقالات آتی خواهند داشت، دشوار خواهد بود.

در ماه فوریه، دکو، مدیر ورزشی بارسلونا مارکز را به عنوان یک گزینه برای تیم اصلی رد و اشاره کرد که باشگاه به دنبال مربی باتجربه‌تر است. بارسا از آن زمان به دنبال تعدادی از مربیان از جمله روبرتو دزربی، سرمربی برایتون و همچنین فلیک و توخل بوده است.

البته لاپورتا همیشه یکی از تحسین‌کنندگان بزرگ مربیان آلمانی بوده است و جذب فلیک و توخل مشکل زیادی نخواهد داشت، زیرا اولی پس از ترک تیم ملی آلمان بدون تیم است و دومی پس از پایان فصل بایرن مونیخ را ترک خواهد کرد.

با این حال، یک منبع به ESPN گفت که لاپورتا برای انتخاب یکی از این دو مربی کاملاً متقاعد نشده است، زیرا در واقع تنها مربیانی که او دوست دارد پپ گواردیولا و یورگن کلوپ هستند که هر دو اهدافی غیرممکن محسوب می‌شوند.

میکل آرتتا، سرمربی آرسنال هم یکی از گزینه‌های بارسا است اما با توجه به قرارداد او با توپچی‌ها، کار پیچیده‌تر خواهد بود، بنابراین در هفته‌های اخیر شانس مارکز برای نیمکت بارسا بیشتر شده است. او در طول دو سال حضورش در تیم دوم بارسا، مربی بازیکنانی مانند پائو کوبارسی، هکتور فورت و مارک گویو بود؛ بازیکنانی که همگی در این فصل اولین بازی خود را در تیم اصلی بارسا انجام دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha