۲ نفر

حداقل حقوق کارگران باید ۱۵میلیون تومان باشد

۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۱۴
کد خبر: 836882
حداقل حقوق کارگران باید ۱۵میلیون تومان باشد

عضوشورای عالی کار گفت: براساس سبدمعیشت و تورم انتظاری حداقل دستمزد۱۴۰۳ باید ۱۵میلیون تومان باشد که البته این نخستین گام برای جبران عقب‌افتادگی و سرکوب دستمزد جامعه کارگری در سنوات گذشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، علیرضا میرغفاری، نماینده جامعه کارگری و عضو شورای عالی کار عنوان کرد: حداقل دستمزد در سال ۱۴۰۳ باید ۱۵ میلیون تومان باشد در حالی که در حال حاضر با مصوبه اسفند شورای عالی کار که تنها به امضا نمایندگان دولت و کارفرمایان رسید، کمی بیشتر از عدد ۱۱ میلیون تومان است.

وی درباره عدد سبد معیشت گفت: عدد سبد معیشت اعلامی گروه کارگری بر اساس نرخ تورم و گزارش مرکز آمار ایران حدود ۲۱ میلیون و ۶۶۸ هزار تومان بوده که در تعیین حداقل مزد ملاک قرار نگرفت.

این عضو شورای عالی کار تاکید کرد: بر اساس سبد معیشت و تورم انتظاری امسال حداقل دستمزد ۱۴۰۳ باید عدد ۱۵ میلیون تومان باشد که البته این نخستین گام برای جبران عقب افتادگی و سرکوب دستمزد جامعه کارگری در سنوات گذشته است. ‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    مکه قرار نبود نمایندگان مجلس در خصوص تخلف وزیر کار در تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران و لغو مصوبه غیرقانونی و بدون امضای طرف کارگری وزیر بی شرف کارشکنی را زیر سوال برده و پاسخگو کنند؟؟!! کارنامی نماینده ساری و رئیس فراکسیون کارگری و تعداد دیگری از نمایندگان در ایام تعطیلات عید برا وزیر شاخ و شونه می کشیدن. پ چرا با رفتن صولت مرتضوی به مجلس، یهو دستور کار و نظر نمایندگان منتقد و لحن شون عوص شد؟؟ تا جایی که رییس کمیسیون اجتماعی که در ایام عید از منتقدان مرتصوی بود و او را تهدید به استیضاح کرده بود. با رفتن مرتصوی به مجلس نماینده منتقد کلی از وزیر تعریف و تمجید کرده که برنامه های خوبی دارد و فلان.... چرا نمایندگان محترم دستور کارشون ار ابطال و لغو مصوبه دستمزد سال جاری به لایحه و مشارکت مجلس در دستمزد و لین حرفا تغییر کرد؟؟ قرار بود بخاطر تخلفات وزیر کار در تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران که از قبل صورت گرفته بود او را زیر سوال ببرد. چه ربطی به برنامه های اینده ی وزیر و لایحه و اصلاح و ... دارد؟! این مسائل برای تعیین دستمزد در سال های آینده رو دارد. نمایندگان در خصوص تخلف دستمزدی وزیر چه کردن؟؟!