۱ نفر

ویزای کاری جدید ژاپن معرفی شد

۱۰ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۵۶
کد خبر: 833177
ویزای کاری جدید ژاپن معرفی شد

دولت ژاپن به دلیل کمبود نیروی کار، روز جمعه چهار صنعت جدید را به برنامه ویزای کارگران ماهر خارجی خود اضافه کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از The Mainichi، تصمیم کابینه، صنایع واجد شرایط برای استفاده از ویزای کارگر ماهر مشخص شده شماره 1  (Specified Skilled Worker No. 1 visa) به 16 می‌رساند. این اقدام دولت ژاپن، بخش‌های حمل و نقل جاده‌ای، راه آهن و همچنین بخش جنگلداری و صنعت چوب را پوشش می‌دهد. این اولین تغییر از زمان معرفی این سیستم در سال 2019 است.

نیاز ژاپن به نیروی کار خارجی تا حدی به دلیل کاهش نرخ زاد و ولد افزایش یافته است. از سوی دیگر، نگرانی‌هایی در مورد کمبودهای آشکار در صنایع حمل‌ونقل و لجستیک وجود دارد.

دولت گفت ژاپن قصد دارد تا 820000 خارجی را تحت ویزای کارگر ماهر خود در پنج سال مالی آینده از آوریل بپذیرد، که بیش از دو برابر تعداد تخمین زده شده تا سال مالی 2023 منتهی به مارس است.

پس از جلب نظر عمومی در مورد اصلاحات ویزای کارگران ماهر، دولت قوانین مرتبط، از جمله احکام وزارت دادگستری را برای پذیرش خارجیان ماهر در چهار بخش را از نظر قانونی مورد تجدیدنظر قرار می‌دهد.

در جلسه‌ای که پیش از تصمیم کابینه برگزار شد، یوشیماسا هایاشی، دبیر ارشد کابینه، از وزرای مربوطه درخواست کرد "برای پذیرش (کارگران خارجی) بدون تاخیر و تلاش برای تحقق یک جامعه فراگیر، آماده شوند."

براساس تغییرات جدید، کارگران خارجی ماهر به عنوان راننده اتوبوس، تاکسی و کامیون توسط شرکت‌هایی پذیرفته می‌شوند که از وزارت زمین، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری گواهینامه دریافت کرده اند.

از آنجایی که رانندگان اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها اغلب نیاز به ارتباط با مسافران دارند، از آن‌ها خواسته شده که سطح N3 آزمون مهارت زبان ژاپنی را بگذرانند که سطح سوم این آزمون پنج سطحی است.

در بخش راه‌آهن، کارگران ماهر را می‌توان برای نقش‌هایی که در ساخت واگن‌های قطار و تعمیر و نگهداری خطوط کار می‌کنند، پذیرفته شد. آنها همچنین می توانند نقش رانندگان، راهنمایی و کارکنان ایستگاه را بر عهده بگیرند.

خارجی هایی که ویزای شماره 1 دارند باید آزمونی را گذرانده باشند که نشان دهنده مهارت های حرفه‌ای و آشنایی با زبان ژاپنی است که آنها را قادر می‌سازد فوراً شروع به کار کنند. ویزای شماره 2 امکان تمدید نامحدود را فراهم  و راه را برای اقامت دائم افراد باز کرده و به کارگران اجازه می دهد فرزندان و همسران خود را به ژاپن بیاورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    4 1
    سلام میشه اتباع افغانی اقدام کنید
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    0 0
    تاسیسات ماهر می‌خوان
  • RU ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    0 1
    جوشکاری و يا آرماتور بندی وقالب بندی ساختمان نمخواند
  • اسکندر خان IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    3 0
    دیگر جوانی نمانده که برای کار به ژاپن برود،پیرمرد میخواهند ،درخدمتیم.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    11 0
    افرین به ژاپنی ها واقعا من تحسین شان میکنم افتخار اسیا هستند وشاید هم دقیق ترین ادمای دنیا من به دولت ژاپن ادای احترام میکنم
  • میثم IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    2 1
    من حاظرم یه باردیگه کنکور بدم پزشکی قبول شم ولی زبان ژاپنی نخونم وحشتناک سخته
  • م ج IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    0 0
    اگر اماد میخاند تضمینی اماده هستیم
  • علی اکبر میکرمی ازایران استان ایلام IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    من هم به تمامی مهندسان وطراحان چشم بادامی ژاپن خسته نباشی عرض میکنم واسه تمامی محصولاتشون بنده هم دارای گواهینامه رانندگی پایه یکم بین المللی میباشم حال تقاضامندم درصورت نیازمبرم به راننده اتوبوس تریلریاویژه بیل لودرگریدروانواع وسایل نقلیه سبک و سنگین باصدورمدارک نسبت به مهاجرتم به ژاپن موافقت فرماییدمتشکرم