۰ نفر

مرحله دوم جنگ قیمتی خودروهای برقی در بازار چین آغاز شد

۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶
کد خبر: 833057
مرحله دوم جنگ قیمتی خودروهای برقی در بازار چین آغاز شد

مرحله دوم جنگ قیمتی خودروهای برقی به رهبری بی‌وای‌دی آغاز شده است. طی این مرحله، خودروساز بزرگ چینی بر شهرهای کوچک تمرکز کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیجیاتو، بازار خودروی چین طی دو سال گذشته شاهد جنگ قیمتی خودروهای برقی بوده است. در مرحله اول این جنگ، خودروسازان بزرگ همچون بی‌وای‌دی و تسلا سعی کردند تا خودروسازان کوچک چینی را به حاشیه برانند. اکنون مرحله دوم جنگ قیمتی خودروهای برقی به رهبری بی‌وای‌دی آغاز شده است. طی این مرحله، خودروساز بزرگ چینی تصمیم دارد تویوتا و فولکس واگن را به دردسر بیندازد.

خودروسازان بزرگ جهانی همچون رنو، پژو، فولکس واگن، تویوتا و میتسوبیشی در چین خطوط تولید مشترک یا مستقل دارند. مشتریان چینی نیز همواره علاقه بیشتری به خرید خودروهایی از برندهای معتبر نشان می‌دهند. بااین‌حال، بی‌وای‌دی تصمیم دارد که این رویه را تغییر دهد و جایگاه خودروسازان خارجی را در چین متزلزل کند. بی‌وای‌دی با شعار «برق ارزان‌تر از نفت است»، تخفیف فوق‌العاده‌ای برای مدل‌های هیبریدی و الکتریکی خود درنظر گرفته است.

مرحله دوم جنگ قیمتی خودروهای برقی در بازار چین آغاز شد

تخفیف‌های گسترده در مرحله دوم جنگ قیمتی خودروهای برقی

براساس گزارش رسانه‌های خودرویی، قیمت بیش از ۱۰۰ مدل خودرو برقی و هیبریدی بی‌وای‌دی در مقایسه با دسامبر ۲۰۲۳ کاهش یافته است. ۷۰ مدل دیگر نیز با تخفیف‌های ویژه به مشتریان عرضه می‌شوند. درحال‌حاضر ارزان‌ترین خودروی برقی خودروساز بزرگ چینی، بی‌وای‌دی سیگال است که با پنج درصد تخفیف به قیمت ۶۹ هزار و ۸۰۰ یوآن، معادل ۹۶۶۹ دلار آمریکا فروخته می‌شود.

یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بی‌وای‌دی، مدل سدان چین پلاس است. هم‌اکنون قیمت بی‌وای‌دی چین پلاس برای مشتریان چینی با ۲۰ درصد تخفیف به ۷۹ هزار و ۸۰۰ یوآن، معادل ۱۱۰۵۵ دلار می‌رسد. حتی مشتریان چینی می‌توانند اکنون ابرخودروی یانگ‌وانگ U۹‌ را با قیمت ۱.۶۸ میلیون یوآن، معادل ۲۳۳ هزار دلار آمریکا خریداری کنند.
بی‌وای‌دی با در نظر گرفتن تخفیف‌های قابل‌توجه، تصمیم گرفته است که توجه مصرف‌کنندگان ساکن شهرهای کوچک و نواحی روستایی چین را به خود جلب کند. این گروه از مصرف‌کنندگان به خرید خودروهای درون‌سوز علاقه دارند. اکنون بی‌وای‌دی تصمیم دارد که از طریق راه‌اندازی جنگ قیمتی خودروهای برقی در بازارهای کوچک، سلیقه این گروه از مشتریان را تغییر دهد. نتیجه نهایی این جنگ طی ماه‌های آتی مشخص خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha