۰ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین عنوان شد؛

ضرورت خودداری دولت از دخالت‌ در صنعت فولاد/ فولاد را به سرنوشت صنعت برق دچار نکنید

۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱
کد خبر: 832964
ضرورت خودداری دولت از دخالت‌ در صنعت فولاد/ فولاد را به سرنوشت صنعت برق دچار نکنید

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: در حال حاضر صنعت فولاد دقیقا همان جایی است که صنعت برق ده سال قبل بوده، به خصوص اینکه متاسفانه با روش‌هایی که پیاده می‌شود، بیم آن وجود دارد که این صنعت هم به سرنوشت کنونی صنعت برق دچار شود و اگر اجازه ندهند که این صنعت راه خود را برود، صنعت فولادی که تا به حال خوب رشد کرده، در آینده با چالش‌های زیادی مواجه خواهد شد.

اقتصادآنلاین – فاطمه جوادی: بهادر احرامیان، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در مورد چالش‌های فعالان صنعت فولاد در سال گذشته گفت: یکی از چالش‌ها بحث زیرساخت‌ها بود که در سال ۱۴۰۲ هم ادامه پیدا کرد، هر چند اوضاع تامین برق به لطف مدیریت یک مقدار بهتر بود و در حوزه گاز هم شاید به خاطر هوای گرمتر نسبت به سال‌های قبل، کمی وضعیت بهتر بود؛ اما کماکان صنعت فولاد ایران به دلیل محدودیت‌های برق و گاز چند میلیارد دلار تولید از دست داد.

وی افزود: به غیر از بحث انرژی، چالش اصلی که ما با آن در سال ۱۴۰۲ مواجه بودیم، چالش قوانین و مقررات مانند محدودیتی که برای صادرات وضع شد، بود. مشکلاتی که از این طریق برای ما ایجاد شد، بدتر از هر محدودیت دیگری بود و بیشتر از هر چیزی بر فضای کسب و کار ما اثر منفی گذاشت.  

احرامیان ادامه داد: با وجود اینکه در صنعت فولاد مازاد تولید داریم، دولت دائم سعی می‌کند به این حوزه ورود و عرضه و تقاضا را مدیریت کند، این در حالی است که به نتیجه هم نمی‌رسد و به نظر می‌رسد این مهم‌ترین موردی است که باید در سال جدید برطرف شود.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد اظهار داشت: در حال حاضر صنعت فولاد دقیقا همان جایی است که صنعت برق ده سال قبل بوده، به خصوص اینکه متاسفانه با روش‌هایی که پیاده می‌شود، بیم آن وجود دارد که این صنعت هم به سرنوشت کنونی صنعت برق دچار شود و اگر اجازه ندهند که این صنعت راه خود را برود، صنعت فولادی که تا به حال خوب رشد کرده، در آینده با چالش‌های زیادی مواجه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha