۱ نفر

گزارش اقتصادآنلاین از قیمت انواع تورهای داخلی؛

قیمت تور گردشگری لرستان / با پول یک گوشی ۴ روز به سفر بروید! + جدول قیمت

۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۳۰
کد خبر: 832833
قیمت تور گردشگری لرستان / با پول یک گوشی ۴ روز به سفر بروید! + جدول قیمت

بررسی قیمت تور گردشگری لرستان برای سفر در فرودین ۱۴۰۳ را در این گزارش بخوانید.

اقتصاد آنلاین - معصومه حیدریان؛ امروز هشتمین روز از آغاز سال جدید است. اگر قصد سفری کوتاه در ماه فروردین به لرستان را دارید این گزارش را از دست ندهید.

لرستان دیدنی‌های بسیاری دارد، از قلعه فلک‌الافلاک بگیر تا مسجد جامع بروجرد، آبشار تله زنگ و ... اما قیمت تورهایی که در این گزارش قرار است بررسی کنیم، مربوط به شهر خرم‌آباد است.

در این مطلب به معرفی برخی از مکان‌های گردشگری و تاریخی شهر خرم‌آباد نیز می‌پردازیم؛

قلعه فلک‌الافلاک

این قلعه به دژ شاپورخواست یا قلعه‌ دوازده برجی هم معروف است که بر فراز تپه‌ای مشرف به مرکز شهر و رودخانه واقع شده و قدمتش به زمان ساسانیان برمی‌گردد. این بنای تاریخی در سال ۱۳۴۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و حالا دارای دو موزه‌ دیدنی باستان‌شناسی و مردم‌شناسی، آزمایشگاه مرمت اشیای باستانی، فروشگاه محصولات فرهنگی و چایخانه‌ سنتی است. چشمه‌ پرآب گلستان هم از بخش شمالی این تپه به‌سمت پایین جاری است، و زیبایی این قلعه را بیشتر کرده است.

مناره آجری

مناره آجری یک مناره‌ دیده‌بانی با ۹۰۰ سال قدمت است که در جنوب شرقی شهر و در محله‌ قاضی‌آباد واقع شده است. این مناره‌ باستانی ۳۰ متر ارتفاع دارد و با پیمودن ۹۹ پله می‌توان به بام آن صعود کرد.

دریاچه کیو

این دریاچه‌ مصنوعی که آبش از چشمه‌های اطراف شهر تأمین می‌شود، در پارک کیو در شهر خرم‌آباد قرار دارد. کیو در زبان لری به‌معنای کبود است و به‌علت زلالی و عمق این دریاچه به آن اطلاق می‌شود. حتما علاوه بر قدم زدن در اطراف دریاچه، در آن به قایق‌سواری هم بپردازید و از پارک زیبای مجاور آن (زیباکنار) و شهربازی هم دیدن کنید.

بام لرستان

بام لرستان در واقع یک پروژه‌ گردشگری و تحقیقاتی است که در منطقه‌ای به وسعت ۸۰۰ هکتار در بالای کوه مدبه در شرق شهر خرم‌آباد واقع شده است . در این تفریحگاه رصدخانه‌ای به نام کاسین واقع شده است که می‌توانید از تلسکوپ پیشرفته‌ آن برای تماشای آسمان شب استفاده کنید.

پل شاپوری (پل شکسته)

لرستان را به‌علت دارا بودن بیش از ۱۰۰ پل تاریخی پایتخت پل‌های ایران می‌گویند. پل شکسته که در گویش لری به آن پل اشکسه گویند تنها یکی از این پل‌هاست که در جنوب شهر خرم‌آباد و در انتهای بلوار تمدن واقع شده. این پل تنها پل تمام سنگی جهان است که در گذشته دارای ۲۳۰ متر طول و ۱۹ چشمه طاق بوده، که حالا از میان آن‌ها تنها ۵ چشمه طاق باقی مانده و بقیه در گذر زمان از بین رفته‌اند. این پل که در زمان ساسانیان ساخته شده، استان لرستان را به خوزستان وصل می‌کرده است.

هزینه تور گردشگری لرستان

تورهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بازدید از مکان‌های ذکرشده را شامل نمی‌شوند.

برای تور لرستان (از جان بیشه تا مخمل کوه) در تاریخ ۲۱ تا ۲۴ فروردین با اتوبوس ۳۲ نفره VIP به بودجه‌ای حدود ۶ میلیون تومان نیاز دارید.

قیمت تور اقتصادی قطاری لرستان (قلعه فلک الافلاک تا آبشار بیشه) برای ۲۹ تا ۳۱ فروردین نیز نفری پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

برای اطلاع از قیمت تورهای دیگر جدول زیر را بخوانید؛

*لازم به ذکر است قیمت‌های درج شده در جدول مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت‌ها و سایر عوامل ممکن است با نرخ امروز متفاوت باشد. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های ذکر شده ندارد*

قیمت و مشخصات تور لرستان (ویژه فروردین 1403)
مشخصات تور تاریخ رفت و برگشت حمل و نقل قیمت به ازای هر نفر (تومان)
تور اقتصادی قطاری لرستان (قلعه فلک الافلاک تا آبشار بیشه) ۲۹ تا ۳۱ فروردین قطار ۵٬۹۰۰٬۰۰۰
تنگه شیرز تا مخمل کوه ویژه نوروز ۱۱ تا ۱۳ فروردین اتوبوس ۲۵ نفره VIP ۴٬۳۰۰٬۰۰۰
تور اقتصادی قطاری لرستان(قلعه فلک الافلاک تا آبشار بیشه) ۲۲ تا ۲۴ فروردین قطار  ۵٬۹۰۰٬۰۰
لرستان جان بیشه تا مخمل کوه ۲۱ تا ۲۴ فروردین اتوبوس ۳۲ نفره VIP ۵٬۹۹۰٬۰۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha