۰ نفر

این نیروگاه در شبانه‌روز چهار میلیون لیتر مازوت می‌سوزاند!

۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۱
کد خبر: 814145
این نیروگاه در شبانه‌روز چهار میلیون لیتر مازوت می‌سوزاند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:در هر شبانه‌روز چهارمیلیون لیتر مازوت در نیروگاه شازند مصرف می‌شود که نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، یوسف یوسفی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: نیروگاه حراراتی شازند در مجموع، چهار واحد دارد که هر کدام ۲۴ مشعل و در مجموع ۹۶ مشعل دارد که با پیگیری و تلاش‌های زیاد، یکی از واحدها با ۲۴ مشعل از ۲۹ آبان‌ماه امسال وارد تعمیرات اساسی شده است.

وی بیان کرد: تعمیرات اساسی این واحد حدود چهار ماه پیش‌بینی شده و هم‌اکنون ۷۲ مشعل نیروگاه حرارتی شازند فعال است که از این تعداد، ۵۰ مشعل با سوخت مازوت و ۲۲ مشعل با سوخت گاز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی یادآور شد: مازوت سوزی نیروگاه حرارتی شازند سال گذشته از ۲۰ آبانماه با چهار واحد آغاز شد و تا ۱۶ اسفندماه، حدود ۷۵۰ میلیون لیتر مازوت توسط این واحد سوزانده شد.

یوسفی اظهار کرد: امسال مازوت سوزی توسط این واحد یک ماه دیرتر آغاز شده و هم‌اکنون ۵۰ مشعل با سوخت مازوت تامین می‌شود و امید است مصرف این سوخت بیشتر از این میزان نشود و تدابیر لازم برای اختصاص گاز به این واحد اندیشیده شود.

وی گفت: محیط زیست به هیچ عنوان موافق سوزاندن مازوت توسط نیروگاه حرارتی شازند نیست، اما ناترازی در کشور وجود دارد و مردم باید تا حد امکان در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha