۰ نفر

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان:

تونل زیر محوطه راه‌آهن اهواز کشف جدیدی نیست

۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷
کد خبر: 811093
تونل زیر محوطه راه‌آهن اهواز کشف جدیدی نیست

حسینی با بیان این‌که تونل زیر محوطه راه‌آهن اهواز کشف جدیدی نیست، گفت: در حال هماهنگی برای دریافت مجوز از راه آهن برای بازدید از این تونل هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، چند روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی خوزستان خبری مبنی بر کشف یک تونل مربوط به جنگ جهانی دوم در زیر محوطه راه‌آهن اهواز منتشر شد.

پس از چند روز سکوت و عدم پاسخگویی در این رابطه بالاخره سیدمحسن حسینی سرپرست معاونت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان اعلام کرد تونل زیر محوطه راه‌آهن اهواز کشف جدیدی نیست.

او با اشاره به این‌که بررسی مقدماتی و اولیه از این تونل طی سال‌های گذشته صورت گرفته بود، گفت:  مجددا در حال هماهنگی با راه‌آهن و پیگیری به‌منظور بازدید دوباره کارشناسان مرتبط با ثبت آثار از این محوطه هستیم و چنانچه کارشناسان تشخیص دهند که اثر واجد شرایط در فهرست آثار ملی است، موضوع را به جد پیگیری خواهیم کرد تا  ضمن ثبت اثر، اقدامات لازم برای حفظ، نگهداری و در نهایت مرمت تونل با همکاری مسوولان مربوط انجام شود.

سرپرست معاونت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان  می‌گوید: بررسی و کارشناسی‌های مقدماتی حاکی از این بود که تونل یادشده مربوط به جنگ جهانی اول است که از میدان راه‌آهن، احتمالأ، به طرف بیمارستان رازی در مجاورت رود کارون امتداد دارد؛ با وجود این، از آنجا که قسمت‌هایی از این تونل به علت عوامل طبیعی ریزش کرده است و تردد در همه قسمت‌ها و دنبال کردن کامل مسیر آن از نظر کارشناسان امکان‌پذیر نیست، نمی‌توان فعلأ هیچ‌گونه نظر قطعی درباره قدمت آن ارائه داد.

حسینی گفت: تا زمان بازدید و ارائه گزارش کارشناس نمی‌توان هیچ‌گونه تصمیمی گرفت و اظهار نظر قطعی کرد، چون هنوز نه از ساختار تونل اطلاعی داریم و نه از قدمت آن؛ به‌هرحال منتظر بازدید و ارائه گزارش کارشناسی هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha