۰ نفر

مدیرکل گمرکات گلستان:

کالاهای غیرنفتی گلستان در هشت ماه گذشته به ۲۵ کشور جهان صادر شده است

۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷
کد خبر: 810579
کالاهای غیرنفتی گلستان در هشت ماه گذشته به ۲۵ کشور جهان صادر شده است

مدیرکل گمرکات گلستان اظهار کرد: افزون بر ۳۵۲ هزار و ۳۸۸ تُن انواع کالای غیرنفتی از مبادی گمرکی این استان به ارزش ۲۰۰ میلیون و ۷۳۱ هزار دلار از اول فروردین تا پایان آبان ماه امسال صادر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، شهریار شهریاری، مدیرکل گمرکات گلستان گفت: افزون بر ۳۵۲ هزار و ۳۸۸ تُن انواع کالای غیرنفتی از مبادی گمرکی این استان به ارزش ۲۰۰ میلیون و ۷۳۱ هزار دلار از اول فروردین تا پایان آبان ماه امسال صادر شده است.

شهریاری افزود: پلی استایرن، تخم مرغ، پنیر، انواع لوله پروفیل و آهنی، خوارک آماده آبزیان، ورق نئوپان، یُد، خرما، پسته فندقی و طاقه نایلون ۱۰ کالای عمده صادراتی گلستان طی هشت ماه گذشته بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین حجم صادرات این استان در مدت یاده شده با افزون بر ۶۱ میلیون دلار معادل ۳۰.۴۲ درصد به ترکمنستان بوده و کشورهای عراق، قزاقستان، پاکستان، ازبکستان، بلغارستان، رومانی، ارمنستان، روسیه، افغانستان، قرقزیستان، لهستان، ترکیه، تاجیکستان، گرجستان، هند، آذربایجان، امارات، یونان، قطر، قبرس، عمان، بلاروس، بحرین و کویت در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل گمرکات گلستان خاطرنشان کرد: حجم کالاهای وارداتی  از اول فروردین تا پایان آبان امسال فزون بر ۵۱ هزار و ۷۴۳ تُن انواع کالا به ارزش ۱۰۳ میلیون و ۸۱۱ هزار دلار  بوده که به لحاظ وزنی ۱۷۲ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۲۰۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha