۳۲ نفر

گزارش اقتصادآنلاین از بازار موبایل؛

علت حذف هندزفری و شارژر از کارتن گوشی‌های جدید سامسونگ چیست؟ + لیست قیمت انواع گوشی سامسونگ

۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰
کد خبر: 809123
علت حذف هندزفری و شارژر از کارتن گوشی‌های جدید سامسونگ چیست؟ + لیست قیمت انواع گوشی سامسونگ

در این مطلب به بررسی قیمت انواع گوشی سامسونگ می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ اپل در اکتبر ۲۰۲۰ بیان کرد که شارژرها علاوه بر سری آیفون ۱۲ بلکه از تمام آیفون های جدید حذف خواهند شد و این کار باعث ایجاد سر و صدای زیادی شد. سامسونگ این رویکرد را برای مدل های های پیشرو مانندGalaxy S۲۱ ادامه داده است و مشخص شده است که چنین تصمیمی تاثیر زیادی دارد.

آیا این راه حل به زودی به استاندارد تبدیل شده و همه خریداران تلفن های هوشمند مجبور می شوند همه لوازم جانبی را جداگانه بخرند؟ ابتدا بیایید در مورد انگیزه های شرکت ها برای گرفتن این تصمیم صحبت کنیم.

در طول ارائه آیفون ۱۲ ، اپل تا میزان زیادی به بهبود محیط زیست به عنوان انگیزه اصلی اجرای راه حل اشاره نمود اگرچه ما نمی توانیم نقش مثبت این را برای محیط زیست پنهان کنیم.

همه انواع وسایل الکترونیکی به مواد معدنی و پلاستیک نیاز دارند که منابع محدود زمین را نابود نمایند و ما نباید آلودگی محیط زیست را نادیده بگیریم.

اهمیت به محیط زیست

کاهش تعداد لوازم جانبی ، اندازه بسته را کاهش می دهد که به نفع درختان است و حمل گوشی با محیط زیست سازگارتر خواهد بود.

البته مصرف کنندگان تا حدودی لوازم جانبی را جداگانه خریداری می کنند و این امر تاثیر بهبود محیط را کاهش می دهد اما تا زمانی که خرید مصرف کننده به میزان قابل توجهی افزایش نیابد ، شرکتها در مورد کاهش بسته بندی گوشی های هوشمند و کاهش استفاده از آن بحث خواهند کرد.

واقعیت این است که اپل و سامسونگ برای کسانی که به آنها نیاز دارند آداپتور (یا هدفون) مجانی ارائه نمی دهند.آنها قیمت کامل گوشی خود را دریافت می کنند و حتی برای جبران آن تخفیف نمی دهند.واضح است که افزایش حاشیه سود بدون شک یکی از مهمترین مشوق ها است اگر شرکتها انگیزه اصلی حذف لوازم جانبی نباشند.

اپل و سامسونگ به کدام سمت می روند؟

تصمیم برای حذف آداپتورها به این معناست که پرچمداران آیفون و سامسونگ در جعبه هایی با کابل شارژ موجود هستند.البته در مورد اپل باید بگوییم که این کابل از نوع Lightning است ، به این معنی که استفاده از آن محدودتر است.در طول این سالها ، اپل با تقاضای مصرف کنندگان برای استفاده از آیفون از پورت USB-C مخالفت کرده است و البته این تفاوت در درگاه برای محیط زیست مضر است.یک درگاه متفاوت به این معنی است که کاربران باید لوازم جانبی جداگانه و ویژه ای را برای آیفون خود خریداری کنند.

شایعات حاکی از آن است که اپل در چند سال آینده یک آیفون بدون پورت را روانه بازار می کند. اپل در سال ۲۰۱۶ با کنار گذاشتن جک هدفون سر و صدای زیادی ایجاد کرد و همچنین نقش مهمی در همه گیری شارژ بی سیم ایفا کرد ، اما سرعت شارژ بی سیم آیفون هنوز بسیار کمتر از تلفن های ساخته شده توسط رقیبان این شرکت است. اما اگر آیفون بدون پورت منتشر شود ، جعبه های این  گوشی ها خلوت تر و کوچک تر خواهند بود برای خرید شارژر موبایل میتوانید از فروشگاه اینترنتی قاب گوشی و لوازم جانبی موبایل مسترکیس اقدام کنید . در مورد علت حذف شارژر از کارتن گوشی ها

این احتمال وجود دارد که پس از اجرای این راه حل توسط اپل ، سامسونگ مدتی بعد تلفن های بدون پورت را روانه بازار کند.

البته از آنجا که بیشتر درآمد سامسونگ از فروش گوشی های میان رده و پایین رده کسب می شود مطمئناً اکثر این مصرف کنندگان لوازم جانبی بی سیم را نمی خواهند.

به همین دلیل است که گوشی های پرچم دار مانند سری گلکسی اس یا گلکسی نوت احتمالاً از این روش پیروی می کنند.

به احتمال زیاد اپل روشی گام به گام را امتحان می کند و مدل های گران تر بدون پورت و همچنین مدل های مبتنی بر پورت را عرضه می کند.

با این کار ، کاربران آیفون می توانند براساس به سلیقه و توانایی های مالی خود میان مدلهای مجهز و بدون پورت یکی را انتخاب کنند.

وضعیت سایر شرکتها

با توجه به اینکه بیشتر بازار موبایل مخصوص گوشی های میان رده و پایین رده است فروش گوشی بدون شارژر و سایر لوازم جانبی به این گروه های کاربری مشکل است و بدون شک حذف پورت

از این گوشی ها با اعتراض گسترده این گروه مواجه خواهد شد. ارائه لوازم جانبی بیشتر یکی از مزیت های بعضی از گوشی ها است مانند OnePlus ۲ ، که همراه با شارژر با قاب و محافظ صفحه نمایش ارائه می شود. شیائومی سری ۱۱ می را بدون شارژر در بازار چین عرضه کرد ، اما آنها با شارژر به بازارهای جهانی می آیند.

البته ، در بازار چین ، خریداران در ۱۱ مه که مایل به شارژر هستند بدون نیاز به پرداخت هزینه جداگانه آن را دریافت خواهند کرد.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت گوشی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار موبایل تهران روزانه به سرویس "موبایل" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع گوشی سامسونگ
مدل ظرفیت دوربین /مگاپیکسل قیمت / تومان
 Galaxy A۲۴ ۴G دو سیم کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت ۵۰
۷,۲۵۰,۰۰۰
 Galaxy A۵۴ ۵G دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۵۰
۱۴,۳۵۰,۰۰۰
Galaxy A۳۴ ۵G دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت ۴۸
۱۰,۵۰۰,۰۰۰
 Galaxy A۱۴ دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۵۰
۵,۹۰۰,۰۰۰
Galaxy A۲۳ ۵G دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۵۰ ۵,۴۰۰,۰۰۰
Galaxy A۷۳ ۵G ۲۵۶/۸ GB دوسیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۵۰ ۱۹,۳۵۰,۰۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha