۰ نفر

هشدار بارش باران و برف در ۲۳ استان / خسارت احتمالی به کشاورزان و سیل

۸ آبان ۱۴۰۲، ۸:۵۴
کد خبر: 805785
هشدار بارش باران و برف در ۲۳ استان / خسارت احتمالی به کشاورزان و سیل

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور طی روزهای دوشنبه تا روز جمعه بارش شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطقی از ایران پیش بینی می شود و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در سبلان و رشته کوه البرز مرکزی احتمال بارش برف وجود دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم ، سازمان هواشناسی در خصوص سامانه بارشی اطلاعیه ای صادر کرد. این سامانه از روز دوشنبه مورخ ۰۸/۰۸/۱۴۰۲ تا روز جمعه ۱۴۰۲/۰۸/۱۲ ختم به همراه رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، افت محسوس دما و احتمال بارش برف در سبلان و رشته کوه البرز مرکزی پیش بینی می شود.

دوشنبه  شاهد تاثیر این سامانه بر گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی خواهد بود. این سامانه در روز سه شنبه ، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، زنجان، همدان، مرکزی، شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، شمال فارس و غرب کرمان.

چهارشنبه این سامانه به جنوب و غرب اصفهان، نیمه شمالی فارس، غرب یزد، مرکز و غرب و جنوب کرمان، شرق هرمزگان، مرکز، چهارمحال و بختیاری، لرستان، شمال شرق خوزستان خواهد رسید. همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین، مرکز و جنوب اردبیل، ارتفاعات و دامنه‌های مازندران و شمال استان‌های البرز و تهران. پنجشنبه ۱۱/۰۸/۱۴۰۲ شاهد این سامانه خواهد بود که ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، شرق و شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی. اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران. در نهایت در روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۲ پیش بینی می شود سامانه به استان های ایلام، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قم، اصفهان، بوشهر، فارس، یزد، غرب هرمزگان، دامنه ها و ارتفاعات برسد. مازندران، شمال قزوین، البرز و تهران و شمال آذربایجان غربی.

از اثرات مخاطره آمیز این سیستم می توان به احتمال لغزندگی جاده ها اشاره کرد. آبگرفتگی محدود جاده ها؛ جریان آب در مناطق جنوبی کشور شامل منطقه اثر؛ بادهای شدید موقت؛ آسیب به سازه های موقت مانند بنرها؛ داربست و تابلوهای تبلیغاتی; شکستن درختان کهنسال؛ تاخیر در پرواز؛ و خسارت احتمالی به محصولات و ماشین آلات کشاورزی.

برای کاهش این خطرات، سازمان هواشناسی توصیه می کند که مردم در بستر رودخانه ها یا سواحل توقف نکنند. هنگام عبور از سواحل رودخانه ها یا کانال ها مراقب باشید. در فعالیت های کوهنوردی یا هنگام جابجایی عشایر مراقب باشید. آماده سازی دستگاه های اجرایی و امدادی؛ دهانه های تمیز پل ها؛ لایروبی کانال ها و آبراه ها؛ از پارک کردن خودروها در کنار درختان قدیمی یا ساختمان های نیمه کاره خودداری کنید. و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد.

علاوه بر این سامانه بارشی، یک سامانه گرادیان فشار نیز از روز دوشنبه تا قبل از ظهر روز چهارشنبه ۱۰/۰۸/۱۴۰۲ افزایش می یابد. انتظار می رود این سامانه بادهای شدید را در مناطق مستعد گرد و غبار و طوفان گرد و غبار به همراه داشته باشد. محدوده اثر این سامانه شامل سمنان در روز دوشنبه ۰۸/۰۸/۱۴۰۲ می باشد. سمنان و شمال شرق اصفهان در روز سه شنبه ۰۸/۰۹/۱۴۰۲; و نوار شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان در روز چهارشنبه ۰۸/۱۰/۱۴۰۲. اثرات خطر مرتبط با این سیستم شامل کاهش کیفیت هوا و دید در مناطق مستعد افزایش گرد و غبار است. اختلال در ترافیک شهری؛ درختان شکسته؛ سقوط علائم تبلیغاتی; سازه های موقت و بنرها؛ اختلال در ناوگان حمل و نقل؛ افراد مسن در معرض ترافیک غیر ضروری در فضای باز قرار می گیرند. کویر نوردی؛ مسائل ترافیکی جاده ای؛ ساختارهای موقت ضعیف؛ فعالیت های ساختمانی؛ عبور یا پارک خودروها در نزدیکی ساختمان های نیمه کاره یا درختان قدیمی؛ و محدودیت در فعالیت های کشاورزی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha