۰ نفر

راهنمای جامع خرید فرش طوسی برای دکوراسیون داخلی منزل

۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹
کد خبر: 804652
راهنمای جامع خرید فرش طوسی برای دکوراسیون داخلی منزل

فرش طوسی یکی از پرکاربردترین محصولات است که می‌توانید آن را با دکوراسیون‌های مختلف مدرن و کلاسیک ست کنید. به همین دلیل نیز جایگاه ویژه‌ای در بین سایر فرش‌های موجود در بازار پیدا کرده است.

فرش از محصولات مهم خانه به‌شمار می‌آید که در سال‌های اخیر با رشد قیمت همراه بوده است. به همین دلیل نیز افراد نمی‌توانند در فواصل زمانی کوتاه آن را تعویض کنند. پس انتخاب فرشی با رنگ و طرح جذاب که با سایر دکوراسیون خانه نیز هماهنگ باشد اهمیت زیادی دارد.

فرش‌های طوسی به‌دلیل تناژ خنثی و سردی که دارند با رنگ‌های مختلف و دکوراسیون‌های گوناگون هماهنگ می‌شوند. طراحان نیز با در نظر گرفتن این ویژگی‌ مدل‌های متنوعی از فرش‌های طوسی را به‌بازار عرضه کرده‌اند. برای آشنایی با این محصول و نحوه ایجاد دکوراسیونی زیبا با آن تا انتهای متن با ما باشید.

فرش طوسی چه تاثیری بر محیط می‌گذارد؟

برای اینکه تاثیر این فرش را بررسی کنیم ابتدا باید با ویژگی‌های رنگ طوسی آشنا شویم. طوسی خنثی، سرد و آرامش‌بخش است. این رنگ می‌تواند به کاهش استرس و افزایش اعتمادبه‌نفس نیز کمک کند.

این موارد تاثیرات فرش طوسی بر ذهن و خود فرد هستند اما تاثیر این محصول در دکوراسیون منزل چیست؟ به‌طور کلی باید گفت رنگ‌های خنثی می‌توانند با سایر رنگ‌های روشن، تیره و حتی سفید هماهنگی ایجاد کنند.

ازاین‌رو افرادی که نمی‌خواهند خانه‌ای شبیه به جعبه مدادرنگی داشته باشند بهتر است از فرش‌هایی با رنگ خنثی مانند طوسی، کرم، فیلی یا بژ استفاده کنند. انتخاب این  محصولات دست شما را در خرید مبلمان و پرده با رنگ‌های شاد یا حتی تیره باز می‌کند.

البته تناژ تیره این رنگ می‌تواند ‌تداعی‌کننده حالت غم و ناراحتی نیز باشد. به همین دلیل معمولا فرش‌های طوسی تیره را با رنگ‌های شاد ترکیب می‌کنند تا دکوراسیون خانه و محیط حالت غمگین نداشته باشد.

همچنین افراد می‌توانند برای تنوع بیشتر و کاهش میزان خنثی بودن محصول از فرش طلاکوب استفاده کنند تا جلوه جذاب‌تری برای منزل به‌وجود بیاد. فرش طوسی طلاکوب در طرح‌های مختلف وجود دارد که استفاده از آن را در محیط‌های مدرن و کلاسیک امکان‌پذیر می‌کند.

نکات مهم در ایجاد دکوراسیون مناسب با فرش طوسی

زمانی که شما فرش‌های طوسی را برای خانه خود انتخاب می‌کنید باید به‌فکر رنگ مبلمان، پرده و حتی رنگ دیوارها نیز باشید تا تناسب و هماهنگی لازم در دکوراسیون به‌جود بیاید و تضادی در محیط خانه مشاهده نشود.

اگر فرش طوسی را انتخاب کردید می‌توانید مبلمانی با رنگ شاد و جذاب مانند زرد بخرید تا فضایی شاد و بسیار مهیج به‌وجود بیاید. البته افرادی که علاقه‌ای به رنگ‌های شاد ندارند نیز می‌توانند مبلمانی با رنگ سفید انتخاب کنند تا ترکیب بسیار شیک و جذابی ایجاد شود.

درصورتی‌که رنگ‌ مبلمان نیز خنثی بود می‌توانید از کوسن‌هایی با رنگ شاد استفاده کنید تا محیط بیش از اندازه سرد و خنثی نباشد. کوسن‌های آبی، زرد یا سبز برای این منظور مناسب هستند.

اگر با قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته که از محصولات باکیفیت کارخانه کاشان است مشکلی ندارید، می‌توانید این محصول را خریداری کرده و در محیطی با رنگ‌های محدود قرار دهید تا یک سالن شیک داشته باشید.

به‌طور کلی باید گفت با توجه به خنثی بودن فرش‌های طوسی می‌توانید از سلیقه خود نیز برای انتخاب سایر وسایل مانند مبلمان، روتختی یا پرده کمک بگیرید اما توجه به رنگ گل‌های فرش در این مسیر بسیار کمک‌کننده است. برای نمونه باید گفت فرش 1500 شانه طلاکوب در محیطی با پرده‌های طلایی یا کوسن‌هایی به این رنگ می‌تواند زیبایی منحصربه‌فردی ایجاد کند.

استفاده از فرش طوسی در چه مکان‌هایی مناسب است؟

کارخانه فرش کاشان با در نظر گرفتن ویژگی‌های فرش طوسی و تاثیری که بر محیط و حتی ساکنین خانه می‌گذارد انواع مختلفی از این محصول در طرح‌های متنوع و طیف رنگی تیره تا روشن تولید و به بازار عرضه کرده است.

این تنوع بالا در تناژ رنگی و طرح باعث شده تا استفاده از فرش طوسی برای دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک امکان‌پذیر باشد. البته افراد باید به طرح محصول دقت کنند تا تضاد چشم‌گیری در محیط ایجاد نشود.

برخی فرش‌های طوسی دارای طرح‌های مینیمال و ساده هستند. اگر بخواهید از این نوع محصول در خانه‌هایی با دکوراسیون کلاسیک استفاده کنید قطعا نتیجه خوبی نمی‌بینید. پس برای این دکوراسیون بهتر است سراغ طرح‌های سنتی بروید.

عکس این موضوع نیز وجود دارد. یعنی نباید از فرش‌های طوسی با طرح سنتی در محیطی که تمام وسایل آن مدرن و امروزی هستند استفاده کرد. تنوع بالا در محصولات کارخانه فرش کاشان باعث شده افراد بدون دغدغه محصول مناسب خانه خود را پیدا کنند.

از نظر رنگ نیز باید گفت فرش‌های طوسی در محیط سنتی و کلاسیک معمولا با رنگ‌های سبز و قرمز تناسب خوبی ایجاد می‌کنند. به‌طوری ‌که محیط در عین کلاسیک بودن می‌تواند بسیار باشکوه و زیبا باشد. پس انتخاب مبلمان یا پرده در این تناژ رنگی گزینه خوبی برای خانه‌های سنتی است.

قیمت فرش طوسی

فرش‌های طوسی در مدل‌های مختلف و متراژهای متفاوت تولید می‌شوند. به همین دلیل نیز باید گفت قیمت فرش کاشان 12 متری با نمونه‌های 9 یا 6 متری قطعا تفاوت دارد. البته سایز محصول تنها یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن است.

الیاف مورد استفاده در تولید فرش عامل دیگری است که به‌شدت روی کیفیت و قیمت محصول تاثیر می‌گذارد. اگر قیمت برای شما ملاک نیست و می‌خواهید فرش خریداری‌شده طول عمر بالایی داشته باشد باید از محصولات بافته‌شده از نخ اکریلیک استفاده کنید.

فاکتور مهم دیگری که روی قیمت فرش‌های طوسی و سایر فرش‌های کاشان تاثیر می‌گذارد تعداد شانه و تراکم آنها است. زمانی که این اعداد بالا باشند یعنی محصول از کیفیت و ظاهر بسیار جذابی برخوردار است و در این شرایط قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

راهنمای جامع خرید فرش طوسی برای دکوراسیون داخلی منزل

جمع‌بندی

فرش طوسی یکی پرطرف‌دارترین محصولات موجود در بازار است. کارخانه فرش کاشان با در نظر گرفتن خصوصیات این فرش و تاثیری که در محیط‌های مختلف دارد انواع متنوعی از آن را به بازار عرضه کرده تا همه افراد با بتوانند محصول مورد نیاز خود را خریداری کنند.

فرش‌های طوسی با توجه به طرحی که دارند برای محیط‌های کلاسیک و مدرن قابل استفاده هستند. همچنین باید گفت برای ایجاد محیطی شیک و جذاب با این فرش بهتر است سایر وسایل مورد نیاز خانه را تنها در چند رنگ محدود انتخاب کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha