۰ نفر

اقتصادآنلاین بررسی می‌کند؛

تحلیل نموداری داروسازی فارابی «دفارا» و کوثر «دکوثر» با نگاه به گزارش ماهانه خوب (پارت اول)

۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۱۴
کد خبر: 731995
تحلیل نموداری داروسازی فارابی «دفارا» و کوثر «دکوثر» با نگاه به گزارش ماهانه خوب (پارت اول)

در گزارش قبلی به لحاظ بنیادی به بررسی اجمالی نمادهای جذاب برای نیمه دوم سال پرداختیم و نگاهی به عملکرد ماهانه صنعت دارو داشتیم. در این گزارش دو نماد برتر را به صورت نموداری نیز بازنگری کرده و محدوده های مهم برای خرید یا فروش را به دست آورده ایم.

اقتصادآنلاین - مینا یوسفی؛ در گزارش قبلی به لحاظ بنیادی به بررسی اجمالی نمادهای جذاب برای نیمه دوم سال پرداختیم و  نگاهی به عملکرد ماهانه صنعت دارو داشتیم. در این گزارش دو نماد برتر را به صورت نموداری نیز بازنگری کرده و محدوده های مهم برای خرید یا فروش را به دست آورده ایم.

داروسازی فارابی / دفارا:

معرفی:

محصولات تولیدی دفارا در سه دسته اصلی قرص، کپسول و سوسپانسیون ارائه می‌شود. تولیدات شرکت داروسازی فارابی شامل انواع داروهای آنتی بیوتیک، گوارشی، قلبی و عروقی، سرماخوردگی، انواع مکمل‌های غذایی و … است. وضعیت تولید شرکت در سال ۱۴۰۱ رو به رشد بوده است و در سال ۱۴۰۲ این رشد ادامه دار شده است:

مروری بر گزارش های ماهانه:

فروردین ماه درآمد فروش ۱۵۹۴ میلیارد ریالی و اردیبهشت فروش ۱۷۴۱ میلیارد ریالی و خرداد ۱۸۷۶ میلیارد ریال ثبت کرده است که روند سوداوری صعودی است. تیرماه نیز ۱۹۲۸ میلیارد ریال درامد داشته که مجموع ۴ ماه ۷۱۴۱ میلیارد ریال خواهد بود و نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۶۵۰ میلیارد ریال بوده رشد ۱۶۹ درصد رشد داشته است.

علت اصلی افزایش نرخ محصولات بوده است و در حال حاضر با پی بر ایی حدودی 5 داد و ستد میشود.

وضعیت نموداری سهم:

یک دیامتریک از پیک ۳۴۰۰ سال ۹۹ شروع شده و تا ۸۰۰ تومان هم اصلاح داشتیم. پس از تکمیل الگو شاهد رشد شارپ سهم در قالب موج صعودی جدید هستیم .

شکست سقف تاریخی نزدیک است و فنر سهم فشرده شده . در مدت ۴ ماه اصلاح بازار دفارا نوسانات افقی و مثبت داشته است.

مقاومت مهم: ۳۴۰۰-۳۵۰۰ / ۴۰۷۰/ ۶۰۰۰ تومان می باشد.

حمایت مهم یا حد ضرر سهامداران : محدوده ۲۸۰۰ تومان است.

بررسی نمادهای دارویی

شرکت داروسازی کوثر (دکوثر):

معرفی

شرکت داروسازی کوثر در سال ۱۳۵۳ تحت نام شیمیکوفارماسوتیکالز فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات آنتی بیوتیکی خوراکی از گروه پنی سیلینی تحت لیسانس شرکت Beecham آغاز نمود.

این شرکت سپس نام خود را به داروسازی کوثر تغییرداد و در حال حاضر یکی از ۵ تولید کننده ی برتر آنتی بیوتیک خوراکی در ایران است.

محصولات فعلی این شـرکت شـامل پنی سیلینها و سفـالوسپورینهای خــوراکی می باشد.

شـرکت داروسازی کوثر عضو گروه دارویی «شرکت سرمایه گذاری کوثر-امین»است.

این گروه همچنین شامل شرکت پخش مکتاف و شرکت داروسازی امین نیز می باشد.

مروی بر گزارشات کدال:

دکوثر در فروردین ۱۷۳۶ میلیارد ریال فروش داشته است. اردیبهشت ماه ۸۸۲ و خرداد ماه ۸۱۶ میلیارد ریال ، تیرماه با جهش خوبی به ۱۰۰۸ میلیارد ریال رسیده و نهایتا ۴ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ مجموعا ۴۳۶۴ میلیارد ریال فروش گزارش کرده است.  مجموع این مبلغ در مدت مشابه سال گذشته ۹۳۶ میلیارد ریال بوده است یعنی ۳۶۶ درصد رشد!.

یکی از علت ها تغییرات حجم فروش است.

وضعیت نموداری سهم:

یک دیامرتیک پاپیونی را از ۹۹ تا ۱۴۰۱ تکمیل کرده و سهم از محدوده ۱۴۰۰ تا  ۲۰۵ تومان اصلاح یا ریزش قابل توجه را تجربه نموده است. سپس باز آبان ۱۴۰۱ روند صعودی جدید شکل گرفته و شاهد رشد قابل توجه سهم تا محدوده  ۱۵۰۰ تومان بوده ایم. ینی همه ریزش را طی چند ماه جبران کرده است. حال از اردیبهشت تا کنون فرسایشی اصلاح داشتیم که به نظر فنر سهم فشرده شده و محدوده حمایتی مهم ۹۷۵ تومان معتبر خواهد بود ..

در برگشت روند هدف ها : هدف مهم سهم ۱۶۰۰-۱۷۷۰ تومان است

بررسی نمادهای دارویی

در گزارش بعدی (پارت دوم) نمادهای  دسانکو دسبحان و دسینا مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

ادامه دارد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha