۰ نفر

هرچیزی که باید در مورد تخفیف نقدی بدانید

۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶
کد خبر: 710893
هرچیزی که باید در مورد تخفیف نقدی بدانید

تخفیف نقدی به مزایای کارت اعتباری اشاره دارد که درصد کمی از مبلغی خرج شده برای خریدها را به حساب دارنده کارت بازمی‌گرداند.

این اصطلاح معمولاً به یکی از مزیت‌های کارت اعتباری برای دارندگان این کارت‌ها اشاره دارد که در هر خریدی که مبلغ آن اندکی بالاتر از آستانه دلاری مشخص شده باشد درصد کمی از مبلغ خرج شده را به دارنده کارت باز می‌گرداند.

تخفیف نقدی همچنین تراکنش با کارت نقدی را نیز توصیف می کند که در آن دارندگان این کارت‌ها هنگام خرید به مبلغی اندکی بالاتر از آستانه خرید پول نقد اندکی دریافت می‌کنند.

نکات کلیدی

پاداش‌های تخفیف نقدی، وجه نقد واقعی هستند که می‌توان آن‌ها را از مانده کارت اعتباری کسر یا به صورت چک یا سپرده بانکی دریافت کرد.

برنامه‌ها و وب‌سایت‌های تخفیف نقدی ممکن است راهی برای کسب پول با خرید به مصرف‌کنندگان ارائه دهند.

برخی از برنامه‌های پاداش تخفیف نقدی کارمزد سالانه یا نرخ درصد سالانه بالایی (APR) همراه هستند، اما این مسئله در مورد تمام آن‌ها صادق نیست.

تخفیف نقدی همچنین ممکن است به عمل شارژ مبلغی اندکی از قیمت خرید در کارت نقدی و دریافت وجه نقد گاه به گاه اشاره داشته باشد.

نحوه عملکرد تخفیف نقدی

پیدایش برنامه‌های تخفیف نقدی که از درون برنامه‌های پاداش عمومی صادرکنندگان کارت اعتباری پدیدار شد به سال 1986 باز می‌گردد که در آن سال کارت اعتباری Discover  در سطح ملی راه‌اندازی شد و این مفهوم را معرفی کرد. از آن زمان به بعد این تخفیف‌ها به شدت فراگیر شدند و تقریباً هر صادرکننده بزرگ کارت اعتباری اکنون این ویژگی را حداقل در یکی از محصولات خود ارائه می دهد. این ویژگی هم مشوقی برای مشتریان فعلی است تا از کارت اعتباری خود زود به زود و با بسامد بالا استفاده کنند و هم مشوقی برای جذب مشتریان جدید و یا شکار آنها از  رقبا است.

برخلاف پاداش‌های امتیازی متعارف که فقط برای خرید کالا یا خدمات یا کارت‌های هدیه ارائه ‌شده توسط صادرکننده کارت قابل استفاده بودند پاداش‌های تخفیف نقدی همان چیزی هستند که از نام آنها پیداست: پول نقد. آنها معمولاً در صورت‌حساب ماهانه کارت اعتباری به دارنده کارت ارائه می‌شوند. مصرف‌کنندگان می‌توانند پاداش تخفیف نقدی را از طریق واریز مستقیم به یک حساب بانکی مرتبط، به‌عنوان اعتبار صورتحساب برای کاهش مانده حساب کارت اعتباری در آن ماه، به‌عنوان کارت هدیه یا از طریق دریافت چک از طریق پست دریافت کنند.

1986

سال شروع به کار کارت اعتباری دیسکاور که پیشگام طرح پاداش های تخفیف نقدی

مبالغ تخفیف نقدی

مقدار پاداش تخفیف نقدی ممکن است از 1٪ تا 5٪ مبلغ تراکنش متغیر باشد.

برخی از تراکنش ها همچنین از طریق شراکت فروشندگان پاداش های اضافی ارائه می دهند: به طوری که خرید از این فروشنده درآمد بیشتری نسبت به خرید از فروشندگان دیگر برای شما فراهم می‌کند.

کارت های اعتباری بسته به نوع خرید یا سطح تراکنش اغلب سطوح مختلفی از تخفیف نقدی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، یک دارنده کارت ممکن است 3٪ بابت خرید بنزین، 2٪ بابت خرید مواد غذایی و 1٪ در تمام خریدهای دیگر تخفیف نقدی دریافت کند. ممکن است یک دوره تخفیف ویژه به مدت سه ماه برگزار شود که در طی آن اغلب می‌توانید از هزینه کردن پول در یک دسته خاص (مانند رستوران‌ها یا فروشگاه‌های بزرگ) نسبت به دوره‌های دیگر درصدی بیشتر از مبلغ معامله را به عنوان تخفیف ویژه به صورت پول نقد دریافت کنید.

به طور معمول، مبلغ تراکنش دارنده کارت برای کسب شرایط لازم دریافت تخفیف نقدی یا سایر مزایا باید به سطح تراکنش خاصی برسد. این تخفیف‌ها معمولاً مبلغ اندکی در حدود 25 دلار هستند اما مبلغ آن‌ها از کارتی به کارت دیگر متفاوت است. برخی از شرکت‌های کارت نیز اجازه می‌دهند از پاداش‌های نقدی برای خریدهای خاص، از جمله سفر، خرید وسایل الکترونیکی یا برنامه‌های تشویقی مشارکت استفاده شود. شرکت صادرکننده کارت اعتباری در طی صدور پاداش تخفیف نقدی، بخشی از کارمزد تراکنشی را که از فروشنده دریافت می‌کند با مصرف‌کننده تقسیم می‌کند.

نکته

یک رویداد خرده فروشی واقعی به نام Cash Back Day وجود دارد که در سال 2019 آغاز شد و هر ساله در ماه نوامبر ادامه پیدا می‌کند. در سال 2020، شرکت خرده‌فورشی RetailMeNot  به مشتریان خود در صورت ثبت نام در برنامه های این شرکت و خرید از میان 1153 پیشنهاد موجود در 100 فروشگاه ویژه‌ی این برنامه، تا 20٪ تخفیف نقدی اعطا می‌کرد.

چگونه با تخفیف نقدی می‌توان درآمد کسب کرد؟

می‌توان با استفاده از کارت اعتباری یا کارت نقدی دارای مزیت تخفیف نقدی یا ثبت‌نام در برنامه‌های درون‌فروشگاهی و یا استفاده از برنامه‌ها و وب‌سایت‌های تخفیف نقدی، درآمد کسب کرد.

آیا می توان با پاداش ثبت نام تخفیف نقدی دریافت کرد؟

اگر برای دریافت کارت تخفیف نقدی ثبت نام کنید که دارای پاداش ثبت نام است و اگر شرایط خاصی مانند حداقل مبلغ هزینه در مدت زمان معین را برآورده سازید ممکن است مبلغی بین 200 تا 1500 دلار پاداش نقدی دریافت کنید.

 بهترین کارت های اعتباری تخفیف نقدی کدامند؟

برای آشنایی با بهترین کارت‌های دارای تخفیف نقدی که در حال حاضر وجود دارند بررسی سایت Investopedia را مطالعه کنید.

سایت ها و اپلیکیشن‌های تخفیف نقدی

اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های تخفیف نقدی نیز ممکن است به شما کمک کنند تا با استفاده از ابزارهای آن‌ها در حین خرید تخفیف نقدی دریافت و درآمد کسب کنید. بسیاری از سایت‌های تخفیف نقدی با خرده‌فروش‌هایی مانند آمازون و تارگت همکاری دارند تا پیشنهادات ویژه‌ای را برای خرید اقلامی مانند اسباب‌بازی‌ها و وسایل تعطیلات به مشتریان ارائه کنند. سایت های تخفیف نقدی معمولاً به صورت زیر عمل می کنند:

ابتدا اپلیکیشن یا برنامه افزودنی را دانلود و برای عضویت رایگان ثبت نام می کنید.

در مرحله بعد، وارد سایت تخفیف نقدی می‌شوید و با استفاده از پیوند فروشگاهی که می خواهید در آن خرید کنید به فروشگاه منتقل می‌شوید و کالاهای خود را خریداری می‌کنید.

سایت یا اپلیکیشن تخفیف نقدی، خریدهای شما را ثبت می کند و پس از تایید و انجام تراکنش ها، درآمد کسب خواهید کرد. تخفیف نقدی (درصدی از هزینه های شما) معمولاً در حساب PayPal یا بانکی شما قرار می گیرد. از برنامه های تخفیف نقدی می توان برای یافتن پیشنهادات فروش تخفیف‌دار و در عین حال کسب درآمد نقدی در دسته های مختلف، از جمله رستوران ها و خدمات تحویل بار استفاده کرد. سه برنامه محبوب تخفیف نقدی عبارتند از Rakuten، Ibotta، و Shopkick، اگرچه برنامه های دیگر نیز وجود دارد.

راکوتن

این وب‌سایت تخفیف نقدی در واقع به معنای زندگی دوباره Ebates در جهان دیگر بود. این سایت که در سال 2019 به نام راکوتن تغییر نام داد، با دریافت کمیسیون از بیش از 2500 فروشگاه، از جمله  Lowe’s، Kohl’s، Walmart  و  Macy’sبرای فرستادن شکارچیان آنلاین کالاهای تخفیف‌دار به فروشگاه آن‌ها کسب درآمد می‌کند. این کمیسیون‌ها با مشتریان Rakuten به اشتراک گذاشته می شود، به این ترتیب شما می‌توانید تا 40٪ مبلغ معامله را به عنوان تخفیف نقدی بازپس بگیرید. اگر حساب پی پال داشته باشید، ممکن است درآمد شما به این حساب واریز شود یا این شرکت چکی را برای شما با پست ارسال کند.

در وب سایت Better Business Bureau (BBB) دیدگاه‌های مختلطی در مورد راکوتن وجود دارد و به همین دلیل وب سایت بتر بیزینس بورو به دلیل مشکلات محصول و خدمات راکوتن از جمله مشتریانی که ادعا می‌کنند هرگز پاداش تخفیف نقدی خود را دریافت نکرده اند به این سایت تخفیف نقدی رتبه B داده است. با این حال، میانگین امتیاز مشتریان بر اساس بررسی 330 مشتری، 4.25  از پنج ستاره است.

ایبوتا

این برنامه تخفیف نقدی را می توان برای خرید آنلاین از فروشگاه ها به کمک دستگاه تلفن همراه خود استفاده کرد. تخصص این اپلیکیشن خواربارفروشی است. این برنامه در صدها بازار و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ مانند  Trader Joe’s، Whole Foods، Wegmans، Costco، Hannaford، Walmart، Target، Aldi  و  Albertsons به علاوه فروشگاه های کوچک شبانه‌روزی مانند 7-Eleven، Wawa، و Stewart’s Shops فعال است. اپلیکیشن lbotta با بیش از 1500 خرده فروش و برند در طیفی از دسته محصولات مختلف که شامل کالاهای سلامت و تندرستی، مسافرت، خانه و خودرو، کودکان و نوزادان، ملزومات حیوانات خانگی، ورزش و فضای باز است، همکاری می کند.

این اپلیکیشن همچنین بابت هزینه اشتراک، رستوران ها و خدمات تحویل غذا نیز به کاربران خود تخفیف نقدی ارائه می دهد. اپلیکیشن  Ibottaفهرستی به کاربران خود ارائه نمی‌کند با خرید هر محصول چه میزان تخفیف نقدی دریافت خواهید کرد. با این حال، مطابق وب سایت اپلیکیشن lbotta این اپلیکیشن از زمان تاسیس خود در سال 2012 تا به امروز، بیش از 980 میلیون دلار را در میان بیش از 35 میلیون کاربر توزیع کرده است و این شرکت ادعا می‌کند که مبلغ تخفیف نقدی در طی 24 ساعت یا کمتر در حساب شما خواهد بود.

اپلیکیشن Ibotta  نیز مانند  Rakuten رتبه B را از  سایت BBB  کسب کرده است، و تمجیدها و شکایاتی از سوی کاربران نسبت به این نرم‌افزار وجود دارد – برخی از آنها ادعا می کنند پول نقد خود را به موقع دریافت نکرده اند، در حالی که دیگران می گویند به سرعت تخفیف نقدی خود را دریافت کرده‌اند. میانگین امتیاز این اپلیکشین در نظرات سیصد و سی و دو مشتری اپلیکیشن برابر 2.55 از پنج ستاره است.

برنامه ی shopkik

این برنامه تلفن همراه به خریداران اجازه می‌دهد به جای پول نقد کارت‌های هدیه دریافت کنند، بنابراین در حالی که دقیقاً یک ابزار تخفیف نقدی نیست اما به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از برنامه Shopkick  و اسکن محصولات در خرده‌فروشان عضو این برنامه امتیازهای جایزه کسب کنند که شرکت آن را “kicks” می‌نامد. . سپس می‌توان این امتیازها را به کارت های هدیه برای شرکت های مختلفی مانند استارباکس، آمازون، تارگت، سفورا، بست بای، بارنز اند نوبل، پی پال، اپل، AMC  و غیره تبدیل می کرد.

این اپلیکیشن پس از دانلود، خرده‌فروشان و محصولاتی عضو این برنامه را که می‌توانید با خرید از آن‌ها امتیاز دریافت کنید به شما نشان می‌دهد. با کمک فناوری تشخیص بلوتوث این برنامه حتی می‌توانید به ازای ورود به فروشگاه عضو و بدون خرید از آنجا، یک امتیاز کسب کنید. این اپلیکیشن هم‌چنین ممکن است در کنار این امتیازها مشوق‌ها و تخفیف‌های منحصربه‌فردی را به کاربران ارائه کند.

این اپلیکیشن دارای رتبه A+ از  سایت BBB  است، اما تا 29 ژوئیه 2021 تنها 27 مشتری در مورد این نرم‌افزار نظر خود را ارسال کرده‌اند که بیشتر آنها نیز شامل شکایات بوده است و میانگین امتیاز نظرات مشتریان این برنامه 1.44 از پنج ستاره است.

برداشت وجه نقد

مشتریان برخی از کارت‌های نقدی و کارت‌های اعتباری می‌توانند وجه نقدی را بلافاصله از سوپرمارکت‌ها یا مکان‌های دیگر از کارت خود برداشت کنند. مشتریان این کارت‌ها می‌توانند از فروشنده درخواست کنند که مبلغ اضافی مشخصی را به قیمت خرید محصول اضافه کند و این مبلغ اضافی را به صورت وجه نقد به آن‌ها ارائه دهد. ارائه دهندگان این خدمات اغلب به این دلیل این کار را انجام می‌دهد تا مشتریان آن‌ها توانایی پرداخت انعام نقدی داشته باشند. با این حال، برخلاف فرآیند تخفیف نقدی که در بالا توضیح داده شد، این روش تخفیف خرید به حساب نمی‌آید – مشتری فقط هزینه بیشتری را از کارت خود پرداخت می‌کند.

مزایا و معایب تخفیف نقدی

مزایای ثبت نام در برنامه های تخفیف نقدی آشکار است. در این برنامه‌ها برای خرج کردن پول خود با استفاده از کارت اعتباری یا نقدی یا حتی خرید آنلاین پول نقد دریافت می کنید.

برخی از جنبه‌های منفی این برنامه‌ها نیز نرخ‌ بهره سالانه (APR) یا کارمزد سالانه احتمالا بالاتر کارت‌های تخفیف نقدی یا محدودیت‌هایی است که این کارت‌ها برای میزان تخفیف نقدی مشتریان خود اعمال می‌کنند. هم‌چنین برای بهره‌مندی از این تخفیف‌های نقدی باید پول خرج کنید. علاوه‌براین، اگر صورت‌حساب‌هایتان کارت اعتباری را به موقع پرداخت نکنید و کارت اعتباری‌تان باطل شود ممکن است پاداش‌هایی را که به دست آورده‌اید از دست بدهید.

جنبه های مثبت

برنامه‌ها و وب‌سایت‌های تخفیف نقدی ممکن است بر روی برخی از محصولات تخفیف‌های نقدی به همراه پاداش‌های نقدی ارائه دهند.

برخی از کارت‌های اعتباری دارای ویژگی تخفیف نقدی، پاداش ثبت‌نام ارائه می‌کنند.

برنامه‌ها و وب‌سایت‌های تخفیف نقدی راهی آسان برای کسب پاداش نقدی هنگام خرید هستند.

جنبه های منفی

برنامه‌ها و وب‌سایت‌های تخفیف نقدی همیشه وجه نقد شما را به موقع باز نمی‌گردانند.

کارت‌های اعتباری تخفیف نقدی ممکن است نرخ درصد سالانه (APR) بالاتری نسبت به کارت‌های بدون پاداش داشته باشند.

ممکن است محدودیتی برای مقدار تخفیف نقدی که می توانید به دست بیاورید وجود داشته باشد.

سوالات متداول تخفیف نقدی

تخفیف نقدی به چه معناست؟

تخفیف نقدی معمولاً به یک برنامه پاداش کارت اعتباری اشاره دارد که درصدی از پولی را که خرج می‌کنید به شکل وجه نقد به شما باز می‌گرداند.

آیا تخفیف نقدی، پول رایگان است؟

نه دقیقا. برای کسب درآمد از برنامه های تخفیف نقدی باید پول خرج کنید.

چه فروشگاه هایی تخفیف نقدی رایگان ارائه می‌دهند؟

چندین فروشگاه جوایز تخفیف نقدی ارائه می دهند. که میزان آن به برنامه‌های پاداش نقدی آن‌ها وابسته است. فروشگاه‌های Kohl’s، Dick’s Sporting Goods، The Home Depot  و  CVSو برخی از فروشگاه‌های دیگر برنامه‌های پاداش تخفیف نقدی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

سخن نهایی

ثبت نام برای دریافت کارت‌های اعتباری یا کارت‌های نقدی دارای پاداش تخفیف نقدی راهی برای کسب درآمد اضافی بر اساس خریدهایتان است. می‌توانید از یک برنامه یا وب‌سایت تخفیف نقدی برای یافتن پیشنهادات احتمالی کالاها استفاده کنید و در عین حال درصدی از پول خود را پس بگیرید. هرچه بیشتر از برنامه‌های پاداش تخفیف نقدی خود استفاده کنید، درآمد بیشتری خواهید داشت. کارت‌های دارای پاداش تخفیف نقدی معایب خاص خود را دارند مانند APR بالاتر از حد معمول، تاخیر زمانی برای دسترسی به وجوه تخفیف نقدی خود و اعمال محدودیت برای میزان تخفیف نقدی قابل دریافت. همچنین، وقتی صحبت از جوایز تخفیف نقدی سفر مانند مسافت سفرهای هوایی، گاهی اوقات ارزش مسافت‌های پیموده شده بیشتر از پول نقد است.