۰ نفر

سایت دیوار کلاهبرداران را با هوش‌مصنوعی شناسایی و مسدود می کند

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۰
کد خبر: 842752
سایت دیوار کلاهبرداران را با هوش‌مصنوعی شناسایی و مسدود می کند

کاربرانی که به خاطر رفتار مشکوک حساب‌شان محدود می‌شود تنها با پشت سر گذاشتن احراز هویت ویدیویی می‌توانند از این لیست خارج شوند. در این مدل احراز هویت که توسط هوش‌مصنوعی انجام می‌شود فرد در ابتدا باید به عنوان صاحب شماره تلفن همراه، کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل ار عصرایران، تیم فنی دیوار برای تشخیص و رصد فعالیت افراد کلاهبردار مدل هوش مصنوعی ویژه خود را توسعه داده است

سایت دیوار برای افزایش امنیت معامله‌های کاربران و جلوگیری از فعالیت کلاهبرداران، مدل هوش‌مصنوعی خود را برای تشخیص افراد با رفتار مشکوک به تخلف و کلاهبرداری توسعه داده است. این مدل اکنون روی پلتفرم دیوار عملیاتی شده و نتایج آن برای تشخیص و جلوگیری از فعالیت افراد دقت بالایی داشته است.

این مدل هوش‌مصنوعی با در نظر گرفتن ویژگی‌های مختلف، کاربرانی که رفتار مشکوک دارند را تشخیص داده و آنها را بر اساس فعالیت‌شان در دسته‌های با احتمال تخلف متفاوت طبقه‌بندی می‌کند. این کاربران بر اساس میزان ریسک فعالیت،با مجازات یا محدودیت‌های مختلف مواجه می‌شوند.

کاربرانی که به خاطر فعالیت‌های مشکوک‌ یا گزارش‌های کاربران دیگر، در دسته با احتمال تخلف بالا قرار می‌گیرند حساب‌شان محدود شده و تنها قابلیت دیدن آگهی‌ها را دارند. امکان انتشار آگهی، چت یا دیدن شماره تلفن آگهی‌های دیگر از این افراد تا زمانی که هویت‌شان به صورت ویدیویی تایید شود گرفته خواهد شد.

کاربرانی که به خاطر رفتار مشکوک حساب‌شان محدود می‌شود تنها با پشت سر گذاشتن احراز هویت ویدیویی می‌توانند از این لیست خارج شوند. در این مدل احراز هویت که توسط هوش‌مصنوعی انجام می‌شود فرد در ابتدا باید به عنوان صاحب شماره تلفن همراه، کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد کند. در صورت تطابق این موارد کاربر وارد روند احراز هویت ویدئویی با گرفته شدن عکس و ضبط ویدئو (مانند روش‌های باز کردن آنلاین حساب بانکی) می‌شود و در صورتی که این فرآیند را با موفقیت پشت سر بگذارد و هویت او تایید شود محدودیت‌ها برایش برداشته می‌شود.

قدم جدید برای امنیت

یکی از پارامترهای مورد استفاده مدل هوش مصنوعی توسعه داده شده توسط تیم فنی دیوار برای تشخیص متخلفان، گزارش‌های کاربران است. این مدل می‌تواند با دقت بالایی گزارش‌های واقعی را از گزارش‌های جعلی تشخیص داده و از آنها برای جلوگیری از فعالیت افراد متخلف استفاده کند.

فراهم‌ کردن شرایط برای معامله‌ها و تعامل‌های امن و راحت کاربران،‌ از اصلی‌ترین هدف‌ها و ارزش‌های دیوار است. به همین خاطر، کم‌کردن آسیب ناشی از فعالیت افراد متخلف در دیوار، از جدی‌ترین برنامه‌های تیم‌های فنی و محصولی دیوار به حساب می‌آید.

دیوار به صورت پیوسته در حال استفاده و اضافه کردن ویژگی‌های جدیدی مانند پرداخت امن یا احراز هویت ویدئویی است تا فضایی امن برای استفاده کاربران از این پلتفرم فراهم کند. از آنجایی که بخش زیادی از کلاهبرداری‌ها در خارج از پلتفرم دیوار انجام می‌شود، اثرگذاری این اقدام‌ها زمانی بیشتر خواهد شد که آگاهی کاربران درباره روش‌های کلاهبرداری و احتیاط آنها در زمان معامله افزایش پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha