۰ نفر

رئیسی به تبریز رسید

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۳۴
کد خبر: 842670
رئیسی به تبریز رسید

سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان برای افتتاح سد «قیزقلعه سی» خداآفرین در آذربایجان شرقی وارد فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رییسی به اتفاق الهام علی اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان طرح مشترک سد قیزقلعه سی را امروز افتتاح می کنند.

افتتاح یک طرح دیگر نیز در تبریز توسط ابراهیم رییسی در برنامه این سفر وجود دارد.

توافقنامه همکاری مشترک در زمینه ادامه ساخت و بهره برداری مشترک از سدها و نیروگاه‌های خداآفرین و قیزقلعه سی حدود ۹ سال قبل امضا شد و در سال ۱۳۹۵ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و امروز شاهد افزایش ذخیره سازی سد خداآفرین و اتمام سد قیزقلعه‌سی هستیم.به دنبال بهره‌برداری از سد قیز قلعه سی حجم آب ذخیره شده در سد خداآفرین که در بالادست سد قیز قلعه سی قرار دارد از طریق کانال و شبکه پایاب به دشت‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و جمهوری آذربایجان به میزان ۲ میلیارد متر مکعب در سال تزریق می شود و زمینه توسعه بخش‌های گردشگری، کشاورزی و نیز تولید انرژی برقابی فراهم خواهد شد.

تامین آب شبکه خداآفرین، تامین برق به میزان ۲۷۰ گیگاوات ساعت در سال و تنظیم آب سالیانه به میزان ۲ میلیارد مترمکعب برای ایران و جمهوری آذربایجان از جمله اهداف ساخت سد قیزقلعه‌سی به شمار می‌رود.

سیدابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان آخرین بار در ادامه دور دوم سفرهای استانی نیز در سفر ۲ روزه برای افتتاح ده ها طرح عمرانی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و فرهنگی ۱۸ خرداد سال گذشته وارد فرودگاه بین المللی تبریز شده بود و این سومین سفر وی در سه سال گذشته به آذربایجان شرقی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha