۰ نفر

منظور از بهره معاف از مالیات چیست؟

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۲
کد خبر: 713835
منظور از بهره معاف از مالیات چیست؟

بهره معاف از مالیات به درآمد بهره ای اشاره دارد که مشمول مالیات به ویژه مالیات فدرال نمی‌شود.

​رایج‌ترین منابع بهره معاف از مالیات بهره حاصل از اوراق قرضه شهرداری یا دارایی‌های درآمدزا در حساب‌های بازنشستگی راث است.

نکات کلیدی

برخی از اوراق قرضه شهرداری نیز ممکن است «معافیت سه گانه» داشته باشند، به این معنی که در هر سه سطح فدرال، ایالتی و محلی مالیاتی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

بهره معاف از مالیات هم‌چنین ممکن است از حساب های بازنشستگی راث و همچنین برخی دیگر از محصولات و حساب های دارای مزیت مالیاتی به دست آید.

تشریح بهره معاف از مالیات

بهره معاف از مالیات ممکن است اسم بی‌مسمی باشد زیرا ممکن است همچنان در سطوح ایالتی یا محلی مشمول مالیات باشد. این درآمد حاصل از بهره همچنین ممکن است مشمول حداقل مالیات جایگزین (AMT) نیز شود. تنها بهره این سرمایه‌گذاری‌ها معاف از مالیات است. رایج‌ترین راه برای کسب بهره‌ای که علاوه بر سطح فدرال، در سطوح ایالتی و محلی نیز معاف از مالیات باشد، خرید اوراق قرضه شهرداری ایالت یا محل سکونت سرمایه‌گذار است.

اوراق قرضه شهرداری یکی از رایج ترین انواع سرمایه گذاری‌هایی هستند که بهره معاف از مالیات پرداخت می کند، اما ممکن است در حالی که بهره آن‌ها در سطح فدرال معاف از مالیات باشد، همچنان در سطح ایالتی مشمول مالیات شناخته شود. به عنوان مثال، فردی که ساکن کالیفرنیا است و اوراق قرضه شهرداری نیویورک را خریداری می کند، مالیات بر درآمد ایالت کالیفرنیا را برای آن بهره پرداخت می کند. بااین‌حال، این قوانین مالیاتی از ایالتی به ایالت دیگر تغییر می‌کنند. به عنوان مثال، برخی از ایالت ها مانند ویسکانسین و ایلینویز از درآمد حاصل از بهره اکثر اوراق قرضه شهرداری، از جمله اوراق قرضه شهرداری‌های خود، مالیات اخذ می‌کنند در حالی که در ایالت هایی مانند کالیفرنیا و آریزونا در صورتی که سرمایه گذار در ایالت آنها اقامت داشته باشد و اوراق قرضه شهرداری‌های آن‌ها را خریداری کرده باشد، مالیاتی به بهره پرداختی این اوراق تعلق نمی‌گیرد. ایالت یوتا نمونه ای از ایالت‌هایی است که بهره اوراق قرضه خارج از ایالت را معاف از مالیات می‌داند البته به شرطی که ایالت مربوطه از اوراق قرضه صادر شده در ایالت یوتا مالیات اخذ نکند. اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده بهره‌ای پرداخت می‌کنند که در سطوح ایالتی و محلی معاف از مالیات اما در سطح فدرال مشمول مالیات است.

مهم

معافیت مالیاتی سه گانه اصطلاحی برای توصیف سرمایه گذاری‌هایی مانند اوراق قرضه شهرداری‌ها است که بهره پرداختی آن‌ها در هر سه سطح محلی، ایالتی و فدرال معاف از مالیات است.

مالیات‌گیری از درآمد حاصل از بهره در سطوح ایالتی و محلی

با توجه به اظهارات اداره مالیات، بهره تعهدات مالی ایالت‌ها یا دولت‌های محلی ممکن است معاف از مالیات باشد، حتی اگر این تعهدات مالی اوراق قرضه اوراق قرضه نباشد. به عنوان مثال، بهره بدهی خاصی که فقط با توافق نامه کتبی خرید و فروش معمولی ثابت می شود، ممکن است معاف از مالیات باشد. همچنین، سود پرداختی نهاد بیمه‌گر این تعهدات مالی در صورت نکول ایالت یا زیربخش سیاسی نیز ممکن است معاف از مالیات شناخته شود.

بخشی از درآمد حاصل از اوراق قرضه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترکی که ترکیبی از سهام و اوراق قرضه شهرداری را نگهداری می‌کنند، ممکن است بر اساس دستورالعمل‌های مالیات بر درآمد فدرال معاف از مالیات شناخته شود و احتمالاً بسته به محلی که اوراق در آن صادر شده‌اند و یا ایالت محل سکونت مالیات‌دهنده، از مالیات ایالتی نیز معاف خواهند بود.

ملاحظات دیگر

از آنجایی که بهره معاف از مالیات مشمول مالیات بر درآمد نمی شود، در محاسبه درآمد ناخالص تعدیل شده (AGI) برای اهداف مالیاتی نیز لحاظ نمی شود. صادرکنندگان یا وام دهندگانی که بیش از 10 دلار بهره معاف از مالیات می پردازند باید درآمد حاصل از بهره را هم به مالیات دهندگان و هم به اداره مالیات در قالب فرم  INT1099 گزارش کنند. مالیات دهندگان یا وام گیرندگان نیز به نوبه خود باید این بهره معاف از مالیات را در فرم 1040 گزارش دهند. اداره مالیات از مبلغ دریافتی به عنوان بهره معاف از مالیات برای تعیین اینکه چه میزان از مزایای تامین اجتماعی مالیات دهنده مشمول مالیات می‌شود، استفاده می‌کند.