۰ نفر

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

واکنش رییس پارلمان بخش‌خصوصی به اظهارنظرهای غیرواقعی/ اگر با ارتباطات مجازی مشکلاتمان حل می‌شود، پس کل هفته را تعطیل کنیم!

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۸
کد خبر: 842751
واکنش رییس پارلمان بخش‌خصوصی به اظهارنظرهای غیرواقعی/ اگر با ارتباطات مجازی مشکلاتمان حل می‌شود، پس کل هفته را تعطیل کنیم!

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: برنامه های الکترونیکی در تمام دنیا در مسائل اقتصادی و تعاملات موثر است، اما اگر اینطور که می گویند و می توانیم با اینترنت و ارتباطات مجازی همه مشکلاتمان را حل کنیم، پس تمام هفته را تعطیل کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، صمد حسن زاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران در حاشیه نشست اردیبهشت ماه هیات نمایندگان اتاق در جمع خبرنگاران درخصوص تصویب تعطیلی شنبه، بیان کرد: براساس مطالعاتی که در اتاق انجام شده به این نتیجه رسیدیم که تعیین روز شنبه به عنوان روز تعطیل می تواند بر ارتباط مردم و فعالین اقتصادی با دنیا تاثیرگذار باشد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود در عصر ارتباطات هستیم و هماهنگی روزهای تعطیل تاثیری در مراودات با دنیا ندارد، گفت: برنامه های الکترونیکی در تمام دنیا در مسائل اقتصادی و تعاملات موثر است، اگر اینطور که می گویند و می توانیم با اینترنت و ارتباطات مجازی همه مشکلاتمان را حل کنیم، پس تمام هفته را تعطیل کنیم.

حسن زاده تصریح کرد: دنیا الان تجربه کرده و برنامه ریزی کرده که روزهای جمعه شنبه و یا شنبه و یکشنبه روز تعطیل باشد تا مردم و فعالین اقتصادی برای امور خود برنامه ریزی کنند. برای این که ایران هم بتواند ارتباط بیشتری با دنیا داشته باشد، از طریق اتاق پیشنهادی داده شده که امیدواریم مسئولان مطالعه و تصمیم بهتری برای این موضوع بگیرند.

وی در خصوص عدم تخصیص ارز و ایجاد مشکل کمبود نقدینگی برای صنایع نیز گفت: صحبت هایی با مسئولین بانک مرکزی انجام شده و در حال تدبیر هستند تا نسبت به پرداخت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اقداماتی انجام دهند. به نظرم در همین هفته بانک مرکزی دستورالعمل خاصی را درخصوص پرداخت تسهیلات به بانک های کشور اعلام کند.

حسن زاده در مورد ایجاد بازار ارز توافقی برای صادرکنندگان نیز گفت: پیشنهادی در این زمینه مبنی بر این که یک بازار مشترک بین بانک مرکزی یا بانک ها یا صرافی ها انجام شود، از سوی مرکز پژوهش های اتاق ارائه شده است که امیدواریم مسئولان مطالعه و براساس صلاح کشور تصمیم بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha