۰ نفر

دیده شدن یوزپلنگ ایرانی برای اولین بار در این شهرستان

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۴
کد خبر: 842694
دیده شدن یوزپلنگ ایرانی برای اولین بار در این شهرستان

طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، محیط‌بانان در ۲۸ اردیبهشت ماه، طی نظارت و رصد زیستگاه‌ها و ترددگاه‌های یوزپلنگ مورد پایش در مناطق آزاد شهرستان طبس، بالأخره در یکی از زیستگاه‌های آزاد حوزه شهرستان واقع در بخش دستگردان، موفق به مشاهده مستقیم یوزپلنگ ایرانی شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اسدالله حاتمی، امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت به رسانه‌ها گفت: محیط بانان با همراهی همیاران افتخاری محیط زیست موفق به مشاهده مستقیم یک قلاده یوزپلنگ آسیایی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: با برنامه‌ریزی منسجم و بهره گیری از افراد خبره و همراهی همیاران افتخاری ، تمام مناطق، زیستگاه‌ها و کریدورهای تردد یوزپلنگ مورد پایش، رصد و رد زنی دقیق قرار گرفت و بلاخره محیطبانان سختکوش شهرستان در ۲۸ اردیبهشت ماه، در یکی از زیستگاههای آزاد حوزه شهرستان واقع در بخش دستگردان، موفق به مشاهده مستقیم یوزپلنگ ایرانی شدند.

حاتمی اظهارکرد: در منطقه مورد نظر که یوزپلنگ مشاهده شده، از لحاظ گونه‌های جانوری همچون قوچ و میش غنی بوده و طعمه و غذا برای بقا و زندگی این گونه منحصربه فرد و البته در معرض خطر انقراض نیز فراهم می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از دوستداران طبیعت و حیات وحش درخواست کرد چنانچه با موارد مشابه مواجه شدند سریعا مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا اقدامات حفاظتی و مورد نیاز انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha