۰ نفر

تورم آمریکا همچنان بالا است

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۴
کد خبر: 842171
تورم آمریکا همچنان بالا است

«جروم پاول» (Jerome Powell) رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد وضعیت تورم در ایالات متحده بیش از حد تصور و انتظارات است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای شبکه خبری آمریکایی «سی ان بی سی» با انتشار این خبر نوشت: رئیس بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه (روز گذشته) تصریح کرد که تورم کندتر از انتظارات کاهش داشته است و نرخ بهره را برای مدت طولانی بالا برد.

وی که در نشست سالانه مجمع عمومی بانکداران خارجی در «آمستردام» هلند سخن می گفت، خاطر نشان شد: کاهش تورم سریعی که در سال ۲۰۲۳ اتفاق افتاد، امسال به میزان قابل توجهی کند و موجب بازنگری در سیاست ها (اقتصادی) شده است.

پاول گفت: انتظار نداریم که مسیر همواری در پیش رو داشته باشیم، اما این وضعیت از تورم بالاتر از چیزی بود که فکر می‌کنم. کسی انتظارش را داشت و آنچه این وضعیت از قرائت تورم به ما می گوید این است که باید صبور بود و سیاست محدودکننده (اقتصادی) را در پیش گیریم.

تارنمای این شبکه خبری آمریکایی در ادامه نوشت: با این وجود پاول تکرار کرد که تصور نمی کند بانک مرکزی آمریکا اقدام به افزایش نرخ بهره (بانکی) کند.

این گزارش می افزاید: هرچند بانک مرکزی آمریکا نرخ استقراض خود را در محدوده هدف گذاری شده ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد نگه و این نرخ از ژوئیه سال گذشته وجود داشته است، اما بالاترین سطح در میزان خود طی ۲۳ سال گذشته محسوب می شود.

«سی ان بی سی» در ادامه افزود: بانک مرکزی آمریکا تاکنون پیشرفتی برای بازگشت به نرخ تورم هدف گذاری شده ۲ درصد نداشته است.

بنابر داده های تارنمای «تریدینگ اکونومیک» (tradingeconomics) نرخ کلی تورم در آمریکا در ماه مارس گذشته به ۳.۵ درصد رسید. نرخ تورم مواد غذایی در این مدت ۲.۲۰ درصد، انرژی ۲.۱۲ درصد، اجاره مسکن ۵.۶۶ و خدمات ۵.۲۷ درصد را نشان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha