۰ نفر

کارت نقدی آفلاین چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۵۰
کد خبر: 712963
کارت نقدی آفلاین چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟

کارت نقدی آفلاین هنگام استفاده به سیستم آنلاین متصل نمی شود. بنابراین وجوه 24 تا 72 ساعت بعد از حساب برداشت می شوند.

از آنجایی که این کارت «آنلاین» نیست، کسر هزینه انجام شده از حساب با تاخیر انجام می‌شود و برای استفاده به شماره شناسایی شخصی نیازی ندارد. استفاده از این کارت شبیه چک کشیدن است. استفاده از این نوع کارت ها در ایالات متحده رایج نیست اما در برخی از کشورهای خارجی استفاده می‌شوند. کارت‌های نقدی آفلاین ممکن است به عنوان «کارت‌های چکی» نیز شناخته شوند.

نکات کلیدی

کارت نقدی آفلاین برای استفاده نیازی به شماره شناسایی شخصی ​​ندارد، فقط با امضا کردن می‌توان از آن استفاده کرد و استفاده از آن را می توان با نوشتن چک مقایسه کرد.

کارت‌های نقدی آفلاین عمدتاً برای پرداخت استفاده می‌شوند و برای برداشت یا واریز وجه در دستگاه خودپرداز قابل استفاده نیستند.

ارائه دهندگان شبکه‌های کارتی مانند Visa و Mastercard از کارت های نقدی آفلاین حمایت می کنند.

همان هزینه های اضافه برداشت و هزینه های بازگشت وجه پرداختی کارت‌های نقدی برای کارت های نقدی آفلاین نیز اعمال می شوند.

نحوه عملکرد کارت نقدی آفلاین

کارت‌ های نقدی آفلاین به روشی مشابه کارت‌های نقدی متعارف عمل می‌کنند، اما استفاده از آن‌ها را می‌توان با فرآیند نوشتن چک مقایسه کرد. هر تراکنش کارت نقدی آفلاین، یک بدهی برای حساب بانکی دارنده کارت ایجاد می‌کند که پردازش آن با تاخیر انجام می‌شود و به جای شماره شناسایی شخصی فقط به امضای فرد نیاز دارند.

کارت های نقدی آفلاین توسط بانک ها و با مشارکت یکی از موسسات ارائه دهنده خدمات پردازش شبکه کارتی مانند ویزا یا مسترکارت صادر می شوند. این کارت ها با حساب بانکی مشتری مرتبط هستند و برای پرداخت استفاده می شوند و برای برداشت یا واریز از دستگاه خودپرداز قابل استفاده نیستند.

معاملات کارت نقدی آفلاین

کارت‌ های نقدی آفلاین اغلب دارای سقف معاملات روزانه هستند که مقدار آن کمتر از کارت نقدی استاندارد است. اگر سقف این کارت‌ها کمتر از کارت نقدی استاندارد نباشد، حداکثر مبلغ قابل پرداخت از این کارت‌ها بر اساس وجوهی که در حساب بانکی اصلی نگهداری می شوند تعیین می‌شود. از آنجایی که این کارت نقدی «آفلاین» است، دسترسی مستقیم به حساب بانکی ارائه نمی‌کند، به این معنی که کسر مبلغ خرید از حساب 24 تا 72 ساعت با تاخیر انجام می‌شود.

کاربران تراکنش‌های کارت‌های نقدی آفلاین باید همچنان مراقب کارمزدهای بازگشت وجه پرداختی و اضافه برداشت باشند. در حالی که زمان پردازش و خدمات کارت‌های نقدی آفلاین متفاوت از کارت‌های نقدی متعارف است اما عواقب پرداخت با وجوه ناکافی برای هر دو کارت همچنان یکسان است. دارندگان حساب برای هر تراکنشی که با وجوه ناکافی و با استفاده از کارت نقدی آفلاین انجام می‌دهند، بایستی انتظار پرداخت کارمزد اضافه برداشت را داشته باشند. در برخی موارد، فروشندگانی که امکان پذیرش اولیه پرداختی با کارت نقدی آفلاین را ارائه می‌کنند که در زمان تسویه به طور کامل مجاز شناخته نمی‌شود، ممکن است متحمل هزینه بازگشت وجه پرداختی نیز شوند.

تراکنش‌های کارت نقدی آفلاین خطری را برای فروشندگان ایجاد می‌کنند، زیرا تا زمانی که پردازش چند روز بعد تکمیل و پذیرفته نشود اطمینان ‌خاطر نخواهند داشت که تراکنش به‌طور کامل انجام شده است. فروشنده در معرض خطرات خاص دیگری نیز قرار دارد زیرا مشتری ممکن است مبلغی را پرداخت کند اما پرداخت را با کارت نامعتبر انجام دهد یا وجه کافی در کارت وجود نداشته باشد یا تراکنش به دلایل دیگری رد شود.